جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: به دلیل مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم بود که داعش شکست خورد و در مقابل جبهه مقاومت تقویت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت نخستین سالگرد رحلت عالم جلیل‌القدر آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: این استاد فقید از علمای برجسته‌ای بود که اگرچه نسبت به او جفاهای زیادی صورت گرفت و ترور شخصیتی شد؛ ولی لحظه‌ای از ادای رسالت دینی و حمایت از ولایت دست برنداشت.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی برای ایجاد بصیرت در بین مردم و جوانان اقدامات بزرگی انجام داد که ازجمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی طرح ولایت برای دانشجویان اشاره کرد تا از این طریق بصیرت دینی و انقلابی جوانان و دانشجویان را تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی هشت سال شاگرد امام راحل بود، ادامه داد: زمانی که امام را به پاریس تبعید کردند، رهبر کبیر انقلاب به مصباح فرمود من را به تبعید می‌برند ولی تو بمان و فعالیت در حوزه اجتماعی و فرهنگی را شروع کن و این‌گونه بود که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تا پایان عمر بر عهدی که با امامین انقلاب بسته بود، استوار و محکم باقی ماند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، با اشاره به خدمات و زحمات این شهید بزرگوار برای جبهه مقاومت، اظهار کرد: اگر شهید سلیمانی نبود امروز خبری از عراق و سوریه نبود.

وی افزود: زمانی که با فتوای آیت‌الله سیستانی مردم به میدان آمده بودند فرمانده ای نداشتند؛ ولی شهید سلیمانی فرماندهی این نبرد را بر عهده گرفت و توانست در این نبرد سخت به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همواره در میدان کارهای بزرگ ماند و کارهای نشدنی را شدنی کرد، ادامه داد: این شهید بزرگوار عراق و کردهای کردستان را از دست داعش نجات داد و در شرایطی که در سوریه داعش وارد دمشق شده و بخش عمده‌ای از دمشق را نیز گرفته بود، طرح و تدبیری را برای نجات سوریه به بشار اسد پیشنهاد کرد که بر مبنای آن بسیج عمومی مردم و قرار دادن سلاح در اختیار مردم اجرایی شد و از این طریق اسد و سوریه را از شکست نجات داد.

وی با بیان اینکه اگر داعش سوریه را گرفته بود قطعاً عراق و لبنان را گرفته بود، افزود: به دلیل مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم بود که داعش شکست خورد و در مقابل جبهه مقاومت تقویت شد؛ به‌گونه‌ای که امروز جبهه مقاومت متشکل از ایران، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه است، درحالی‌که اگر شهید سلیمانی نبود امروز ما با جبهه‌ای از تروریست‌ها روبرو بودیم که منطقه را تحت سیطره خود درآورده بودند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha