دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: شهید سلیمانی نمونه برجسته شیعه تراز دوران غیبت است و به همین جهت رهبر انقلاب، آن شهید را یک مکتب دانستند، نه یک فرد «مکتب شهید سلیمانی».

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر ضمن بزرگداشت سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلام، سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی که توسط جلادان استکبار جهانی به شهادت رسید گفت: شهید سلیمانی نمونه برجسته شیعه تراز دوران غیبت است و به همین جهت رهبر انقلاب، آن شهید را یک مکتب دانستند، نه یک فرد «مکتب شهید سلیمانی».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: سه رکن ولایت مداری در شهید سلیمانی جمع شده بود یکی ارتباط عمیق با ولایت، دیگری ارتباط با مردم و نیز جهاد و درگیری‌ با دشمن است.

وی، شجاعت و تدبیر را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: اخلاص و امید به پیروزی جبهه حق، مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی است؛ شهید سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هم شجاع بود و هم با تدبیر. بعضی شجاعت دارند، اما تدبیر ندارند و کار را عاقلانه و مدبرانه انجام نمی‌دهند، بعضی هم تدبیر دارند، اما شجاعت رفتن به میدان خطر را ندارند؛ شهید سلیمانی هر دو را با هم داشت.

حجت الاسلام خدری بیان کرد: بالاتر اینکه او عبد مخلص خدا بود و شجاعت و تدبیر را مخلصانه و در مسیر اهداف الهی به کار گرفت و هیچ چیزی غیر از رضایت الهی و غیر از پیشرفت جبهه حق، مورد نظر او نبود. کار فقط برای خدا و پرهیز از اسم و شهرت و کار نمایشی شاخصه مهم زندگی سردار سلیمانی بود به همین جهت با اینکه تمام دوره چهل ساله بعد از انقلاب در پر خطرترین میدان‌ها حضور داشت ولی تا چند سال قبل از شهادتش، کسی او را نمی‌شناخت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر فزود: شهید سلیمانی با اخلاص خود و با شجاعت و تدبیر خود، نشانه‌های دین و نشانه‌های اسلام و تشیع را حفظ و حراست کرد و با نثار خون مطهر خود و یارانش، از حرم اهلبیت و از حریم دین دفاع کرد.

وی بیان کرد: امروز حتی مسیحیت و ادیان دیگر هم مدیون خون پاک او و مدافعان حرم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha