جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی طلاب مدارس علمیه اهواز

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، گفت: برای مقابله بانفوذ ما باید دو کار انجام دهیم اول اینکه ایجاد قدرت کنیم که خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت است و دوم اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جهاد کبیر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در نشست بصیرتی طلاب مدارس علمیه اهواز، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: شخصیّت حضرت زهرا یک شخصیّت ناشناخته است که کسی نمی‌تواند آن را درک کند؛ به‌طوری‌که امام صادق (ع) در تفسیر آیه‌ی «وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ» می‌فرماید: «مصداق لیلة القدر حضرت زهرا است». و همچنین شما می‌بینید خداوند متعال برای معرفی اصحاب کساء حضرت زهرا را محور قرار داده و می‌فرماید: «هُم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها».

وی، بیان داشت: معماریِ انقلاب اسلامی، توسط امام خمینی (ره)، کار بسیار بزرگ و معجزه‌آسایی بوده و امام (ره) مسیری را طراحی کرده که این مسیر، نابودی استکبار را در پی دارد همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «آمریکا در حال فروپاشی و اضمحلال است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، در ادامه گفت: با توجه به این وضعیت (پیش‌بینی نابودی استکبار جهانی توسط انقلاب اسلامی)، در طول ۴۳ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد استکبار جهانی توطئه‌های سنگینی را برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی کرده که دو سال دوره ترور و ترور ۱۷ هزار شهید ترور، ۸ سال جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، شبیخون اجتماعی، تحریم‌ها و مباحث اقتصادی نمونه‌های بارز این توطئه‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: در تمامی این توطئه‌ها آن چیزی که برای دشمن محور بوده تا به نتیجه رسد، مسئله‌ی «نفوذ» است و دشمن دنبال این بوده تا از طریق نفوذ بتواند به نتیجه مورد نظر خود برسد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با اشاره به دشمنی‌های قوم یهود با اسلام و مسلمین، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما مسلمانان این است که یهود و توطئه‌های یهود علیه مسلمانان را نمی‌شناسیم و در این مقوله کم‌کاری کرده‌ایم که جا دارد بیشتر به این مقوله بپردازیم تا بتوانیم توطئه‌های دشمن را بشناسیم و خنثی کنیم.

وی، عنوان داشت: یکی از مجموعه‌هایی که دشمن (منظور از دشمن تشکیلات اطلاعاتی موساد و دستگاه اطلاعاتی انگلیس است) روی آن سرمایه‌گذاری سنگینی کرده تا بتواند از طریق نفوذ به آن به اهداف موردنظرش برسد حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی،، نفوذ را به دو قسمت «نفوذ موردی» و «نفوذ جریانی» تقسیم کرد و گفت: در نفوذ موردی دشمنان روی اشخاص خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به اهداف خود برسند که اولین زیر کد نفوذ موردی «ترور فیزیکی» (مانند ترور دانشمندان هسته‌ای ما) و دومین آن «ترور شخصیت» از طریق گذاشتن شخص نفوذی در نزدیکی شخص (مانند جریان آیت‌الله منتظری که مهدی هاشمی را کنار دست او گذاشتند) و کار کردن بر روی افکار و عقاید خود شخصیت (مانند سروش و کدیور که در ابتدا موافق نظام و انقلاب و ولایت‌فقیه بودند ولی در حال حاضر علیه اسلام و ولایت‌فقیه مقاله می‌نویسند) است.

وی، افزود: در نفوذ جریانی، دشمن با جریان شناسی فضایی به وجود می‌آورد که مردم در تصمیم‌گیری خود دچار اشتباه محاسباتی شوند که به‌عنوان‌مثال برای نفوذ جریانی می‌توان از فتنه ۸۸، نام برد.

وی، در پایان بیان کرد: برای مقابله بانفوذ ما باید دو کار انجام دهیم اول اینکه ایجاد قدرت کنیم که خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت است و دوم اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جهاد کبیر بکنیم و با تمام قوا به میدان بیانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha