جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخانه

حوزه / مدیر کتابخانه امام صادق (ع) قزوین از پایان کار تصویربرداری کتابهای قدیمی در این کتابخانه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صفی جانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، گفت: با همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی و مدیریت حوزه علمیه قزوین، طی مدت ۴۵ روز کار تصویربرداری از نسخ خطی کتابخانه امام صادق (ع) به پایان رسید.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) از حیث منابع و هم به لحاظ اعضا یکی از کتابخانه های شاخص کشور و استان محسوب شده و نقش محوری در توسعه علوم دینی و فرهنگ عمیق دینی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در کتابخانه امام صادق (ع) هر سال منابع جدید با موضوعات مختلف افزوده می‌شود که عمدتاً موضوعات کتاب‌ها علوم اسلامی و انسانی است. این کتاب‌ها نیازهای طلاب و اساتید و دانشجویان را فراهم می‌آورد و کاملاً کتاب‌های کاربردی و مورد مراجعه اساتید و محققین و پژوهشگران است.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: کتابخانه دارای بیش از ۶ هزار جلد کتاب خطی و سنگی است و علاوه بر این، بخش قابل توجهی از نشریات تخصصی و پژوهشی مراکز علمی و آموزشی قبل و بعد از انقلاب اسلامی به صورت نظام مند در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد

حجت الاسلام صفی خانی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: ساده زیستی از ویژگی‌های شهید سلیمانی است که می‌تواند الگوی جوانان و مسئولان باشد.

وی ادامه داد: اگر مسئولین نظام بخواهند خالصانه خدمت کنند باید از زندگی شهید سلیمانی درس بگیرند، چرا که بیشترین خدمت را به نظام و اسلام کردند.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین به دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و بیان کرد: عشق به ائمه اطهار علیهم السلام، مطالعه کتاب، با اقتدار بودن همراه با رحمت و رأفت، متواضع بودن، اخلاص، شجاعت، ولایت پذیری، دوری از تنش‌های سیاسی و… از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha