جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز

حوزه / اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز، با موضوع جذب و پذیرش جوانان به مدارس علمیه، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز، با موضوع جذب و پذیرش طلاب، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت جذب و گزینش در حوزه علمیه، مدیران مدارس علمیه را گردهم آوردیم تا در ابتدا گزارشی از عملکرد خود در حوزه جذب طلاب ارائه و در ادامه به بیان راهکارهای خوب جهت تقویت جذب و گزینش طلاب بپردازند.

وی افزود: در مسئله جذب یکی از کلیدی‌ترین نکات اهتمام و پیگیری مدیران مدارس علمیه به این مسئله است؛ چراکه تا مدیران در این زمینه تلاش نکرده و پیگیر نباشند، جذب اتفاق نمی‌افتد؛ لذا از مدیران مدارس علمیه می‌خواهیم که مسئله جذب جوانان مستعد را با جدیت دنبال کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: در سال‌های گذشته مدارس علمیه خوزستان جذب بالایی داشته‌اند ولی متأسفانه به دلیل بیماری کرونا تعداد ثبت‌نامی‌ها و جذب‌شدگان رو به کاهش رفته که بحمدالله در حال حاضر با بهبود وضعیت کرونایی استان و حضوری شدن کلاس‌ها، انتظار می‌رود که مدیران مدارس علمیه با تلاش جهادی و مضاعف بار دیگر پذیرش مدارس علمیه را افزایش دهند.

وی، خاطرنشان کرد: دشمنان "خوزستان" را هدف قرار داده و برای این استان برنامه‌های زیادی دارند؛ ازاین‌رو می‌بایست با بسیج افراد و امکانات و برنامه‌ریزی دقیق برای یک جمعیت خوب هدف گزاری کرده و هم از لحاظ کمی و هم کیفی جذب طلاب را ارتقا دهیم.

در بخش پایانی این اجلاسیه مدیران مدارس علمیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص راهکارهای تقویت جذب طلاب پرداختند که ازجمله پیشنهادها می‌توان به «اهتمام بیشتر به ارتباط سینه‌به‌سینه و سیستم دانش‌آموزی به‌خصوص مدارس راهنمایی و دبیرستان»، «تقویت ارتباط مدارس علمیه با مساجد و استفاده از ظرفیت مساجد»، «طرح هر مدرسه یک روستا (مدارس علمیه گره‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی روستاها را برطرف کنند) و استفاده از ظرفیت روستاها»، «ارتباط با بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی»، «برگزاری دوره‌های پیش طلبگی برای آشنایی متقاضیان ورود به حوزه جهت آشنایی هرچه بیشتر با حوزه»، «جذب طلاب بر اساس نیازهای روز نظام اسلامی و فعالیت رسانه‌ای گسترده جهت معرفی مدارس علمیه و عملکرد و امتیازات آن‌ها به مردم»، اشاره کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha