یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار ارجمندی فر

حوزه/ ارجمندی فر گفت: در جریان حمله داعش به کردستان عراق، بارزانی با طالبانی تماس گرفته بود و طالبانی از دولت ایران درخواست کمک کرد و از سوی دولت به قرارگاه حمزه ابلاغ شد و ساعت ۹ شب با سردار سلیمانی تماس گرفتیم و ساعت ۸ صبح حاج قاسم خودش را به اربیل عراق رساند و این منطقه را از داعش پاکسازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار مجید ارجمندی فر، امروز در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، به علاقه سردار سلیمانی به حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی خود را سپر ولایت کرد و با ولایت عهد و پیمان بست که دیگر اجازه ندهد درب خانه امامت به آتش کشیده شود؛ عشق و علاقه سردار سلیمانی به رهبر انقلاب از علاقه به مکتب امام حسین علیه السلام نشأت گرفته بود.

وی افزود: سردار سلیمانی ایران را قرارگاه مسلمین و جمهوری اسلامی را حرم انبیا بیان می‌کرد و معتقد و نباید خیمه ولایت را که خیمه رسول الله است، رها کنیم و اگر این اردوگاه آسیب ببیند قرآن آسیب می‌بیند و دیگری حرمی باقی نخواهد ماند.

جانشین قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) شمال غرب کشور تاکید کرد: سردار سلیمانی از روز نخست دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین عملیات دفاع مقدس با سربلندی پیروز آمد و با مدیریت و اخلاق و شیوه صحیح تربیتی خود در سپاه قدس اشرار را وادار به تسلیم شدن کرد و امنیت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: وظیفه نیروی سپاه قدس عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی است و وقتی عراق و سوریه مورد حمله داعش قرار گرفت، سردار سلیمانی با باور به نصرت الهی وارد مبارزه با داعش شد و ترسی در وجود او نبود و می‌دانست بدون اذن و اراده الهی برگی از درخت نمی‌افتد و لذا جانش را سپر ولایت و دین کرد.

ارجمندی فر افزود: داعش به عنوان بازوی آمریکا و جبهه استکبار فاسد، دم از خدا می‌زد اما در عمل تمامی ادیان را هدف گرفته بود و به هر مسجد، کلیسا و معبدی می‌رسیدند آنجا را ویران می‌کردند و قرآن را به آتش می‌کشیدند و اطفال و کودکان را جلوی چشم پدر و مادر خود می‌کشتند و زنان را به اسارت گرفته و در بازار می‌فروختند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در مقابل داعشی که از ۸۲ کشور جمع شده بودند ایستاد، با تمام سران قبایل و مذاهب نشست و برخواست داشت و با روشنگری خود همه را برای مقابله با داعش تجهیز کرد، چون سابقه دفاع داشت و می‌دانست در هشت سال دفاع کردیم و نتیجه گرفتیم اما حاکمان قبل از انقلاب مقاومت نکردند و اجازه دادند متجاوزان به خاک ایران وارد شوند و ۹ میلیون را قتل عام کنند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: هر کجا داعش وارد می‌شد تمامی آثار اسلامی آن‌جا را نابود کرد و سردار سلیمانی گروه‌های مقاومت را در منطقه راه اندازی کرد و آن‌هایی که می‌گفتند نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران، نه جانی داشتند که فدای ایران کنند و نه مالی، پشتیبانی مالی حاج قاسم توسط مردم کشورهای منطقه بود و از دولت مطالبه‌ای نداشت.

وی افزود: حاج قاسم در سوریه سربازان خود را جمع کرد و به آنها دستور داد به مساجد، مدارس و … بروید و با روشنگری از مردم بخواهید با وحدت از کشورشان دفاع کنند و لذا در گروه‌های مقاومت از ادیان و مذاهب مختلف حضور داشتند.

ارجمندی با بیان اینکه هدف داعش ایران بود و می‌خواست در سوریه و عراق نوع تصرف شهرها را یاد بگیرند، گفت: در جریان حمله داعش به کردستان عراق، بارزانی با طالبانی تماس گرفته بود و طالبانی و از دولت ایران درخواست کمک کرده و از سوی دولت به قرارگاه حمزه ابلاغ شد و ساعت ۹ شب با سردار سلیمانی تماس گرفتیم و ساعت ۸ صبح حاج قاسم خودش را به اربیل عراق رساند و این منطقه را از داعش پاکسازی کرد.

وی گفت: حضور بی نظیر مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی برای دفاع از سرباز ولایت بود، و اگر پای ولایت در میان باشد مردم ایران اجازه نخواهند داد امامشان تنها بماند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا بیان داشت: رمز موفقیت سردار سلیمانی اطاعت از ولایت بود و رمز سعادت امت هم بصیرت و شناخت درست مسیر است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha