جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: راه اساسی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، در کنار امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان به منظور تقویت اعتقادات مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به ١٧ دی ۱۳۱۴ و سالروز دستور رضاخان به کشف حجاب اشاره کرد و گفت: موضوع حجاب، امری مهم است و امروز رعایت یا عدم رعایت حجاب به دغدغه کشورهای غربی و اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای غیرمسلمان و اروپایی، موجی علیه پوشش و رعایت حجاب در حال افزایش است و بسیاری از کشورها برای جلوگیری از گسترش حجاب با تصویب قانون افراد را از تحصیل، شغل و کار محروم کردند. در کشورهای اسلامی نیز نگرانی به واسطه هجمه سنگین فرهنگی دشمن وجود دارد که پوشش و حجاب اسلامی را کمرنگ کرده است.

رستمیان اظهار کرد: تمام بانوان سرزمین را دختران خود می‌دانیم و عضوی از جامعه اسلامی هستند و لازم است در بحث حجاب به امر به معروف اکتفا نکنیم، چون در این حوزه باید در قالب گفت‌وگو، اعتقاد به حجاب بیان و تبیین شود.

وی اضافه کرد: حجاب شرعی و رعایت آن دستور صریح قرآن است و علاوه بر کتاب خدا، خواسته شهیدان نیز از بانوان این امر بود.

رستمیان به ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و افزود: مردم قم به واسطه توهین به حضرت امام خمینی (ره) قیام کردند و این قیام خونین، حرکت انقلابی مردم را سرعت بخشید و زمینه قیام‌های متعدد را رقم زد و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجامید.

امام جمعه دامغان گفت: در آستانه پنجاه و نهمین سالگرد ارتحال میزا آقا بزرگ ترابی، عالم برجسته شهر دامغان قرار داریم که خدمات بسیاری در شهر داشت، حوزه‌های علمیه را احیا کرد و شاگردانی پرورش داد که در این راستا، مراسمی روز پنجشنبه در شهر قم در جوار مزارش برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha