پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست خبری دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال از برگزاری دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال جانشین دبیر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست خبری به تشریح جزئیات برگزاری دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با عنوان «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» پرداخت و ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: حضرت امام خمینی قدس سره در فرازی می‌فرمایند: «من دلم می‌خواهد یک روز ابتکار عملی شود که در سال لااقل یک بار تمام علمای ایران در یک جا جمع شوند؛ این وحدت علما و گردهم آمدنشان خیلی مؤثر است و برکاتی دارد».

وی افزود: بحمدالله جامعه مدرسین با سابقه درخشان بیش از نیم قرن به عنوان نهادی که صلابت خود را به صورت ذاتی با شخصیت‌های علمی خود کسب کرده است؛ جامعه مدرسین یک جریانی است که در کنار قیام امام در حوزه علمیه شکل گرفته و به عنوان پشتوانه عظیمی برای انقلاب، امام و رهبری ایفای نقش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین تاکنون دو گونه اجلاس برای گردهم آوردن علمای بلاد داشته است؛ یکی از آنها اجلاس سراسری است که متأسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دوازدهمین آن برگزار نشد.

وی برگزاری دوازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین را به صورت نیمه حضوری و وبینار اعلام کرد و گفت: اجلاسیه های سراسری که آغاز شد درخواست علمای بلاد برگزاری آنها در مناطق نیز بود.

جانشین دبیر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تصمیم بر این شد که اجلاسیه سراسری در قم و با حضور علمای تمام بلاد و اجلاسیه های منطقه‌ای با حضور علمای ۳ یا ۴ استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین اجلاس منطقه‌ای در اصفهان برگزار شده است افزود: در اجلاس‌های منطقه‌ای و سراسری یک کار محتوایی انجام می‌شود و آن استفاده از ظرفیت‌های علما و فرهیختگان استان‌های مختلف در موضوعات کمیسیون‌های تخصصی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان داشت: دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، به صورت وبینار و با حضور جمعی از علمای قم برگزار می‌گردد و همزمان در تمام استان‌ها نیز مشابه همین اجتماع از علمای آن مناطق را خواهیم داشت.

وی گفت: سخنران اصلی اجلاسیه، آیت الله حسینی بوشهری خواهند بود؛ گفتمان دوطرفه مسئولان نظام و شخصیت‌های علمی حوزوی و اعضای جامعه مدرسین بخشی دیگر از برنامه دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین است.

جانشین دبیر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ما در اجلاس منطقه‌ای گذشته که دو سال قبل و با میزبانی استان اصفهان برگزار شد محورهای اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در کمیسیون‌های تخصصی مختلف مورد بررسی قرار دادیم.

وی با تأکید بر وجود محدودیت‌های موجود و اجتناب از تجمع افراد عنوان داشت: در روز چهارشنبه ۲۲ دی چهار کمیسیون تخصصی در قم تشکیل شده و کل محتوای استخراج شده توسط کمیسیون‌های چهارگانه استان‌ها را مورد بررسی قرار داده و در روز پنجشنبه ۲۳ دی گزارش کلی آنها ارائه می‌گردد.

وی عناوین کمیسیون‌های تخصصی دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین را برشمرد و گفت: چهار کمیسیون این اجلاسیه شامل کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید رساله معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی» می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، موضوعات مورد بحث در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین را بر اساس نیازهای زمان برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوعات با رصد مسائل و مشکلات جامعه و نظام انتخاب شده‌اند تا نتایجی مفید و کاربردی را به دنبال داشته باشند.

وی گفت: تاکنون ۹ اجلاس منطقه‌ای داشته‌ایم که در اصفهان با مشارکت این استان با استان‌های چهارمحال و بختیاری و مرکزی بود و در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

جانشین دبیر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: جامعه مدرسین دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در داخل خود تشکیل داده است و بنا به رسالت راهبری خود در حوزه بوسیله کمیته مرکزی این دبیرخانه و شورای متشکل از نهادهای مختلف حوزوی به تولید محتوا می‌پردازد؛ آخرین فعالیت این دبیرخانه بررسی تمام ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از متخصصین مختلف بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha