سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آل هاشم

حوزه/ همه معتقدان به انقلاب و نظام اسلامی و در رأس آنها حوزه‌های علمیه و عالمان دینی، وظیفه دارند نخست آفات و مصادیق تضعیف نظام را به درستی بشناسند و به تبیین آنها بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرفی، امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، که در قم برگزار شد، در ارتباط زنده با این اجلاسیه، گفت: همه معتقدان به انقلاب و نظام اسلامی و در رأس آنها حوزه‌های علمیه و عالمان دینی، وظیفه دارند نخست آفات و مصادیق تضعیف نظام را به درستی بشناسند و به تبیین آنها بپردازند.

وی افزود: برای شناخت آفات و مصادیق تضعیف نظام، باید در جست و جوی عواملی برآمد که اعتماد به نظام و موجودیت آن را به خطر می‌اندازند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی از این عوامل تضعیف نظام اسلامی اندیشه‌ها و اعمالی است که ایمان مردم نسبت به نظام اسلامی را بکاهد؛ تفکراتی همچون جدایی از دین از سیاست و عادی سازی رابطه با آمریکا نمونه‌هایی از این اعمال و اندیشه‌ها است.

وی برنامه ریزی های حوزه را امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: حوزه‌های ما در این خط حرکت می‌کنند و امیدواریم در سطح کشور نیز روحانیت بتوانند اهداف عالی نظام اسلامی را به نحو احسن دنبال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha