جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سفر رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به استان لرستان

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: تمام حمایت‌های مرکز خدمات از طلاب حداقلی بوده و با اختلاف زیادی کمتر از حمایت‌های دریافتی سایر اقشار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سال ۱۳۷۰ به امر مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده و بحمدالله همه مسئولان در طول این سال‌ها خدمات ارزشمندی را به حوزه‌های علمیه ارائه کرده‌اند.

وی افزود: در شهر مقدس قم حدود ۷۰ هزار طلبه داریم و مجموعاً حدود ۶۰۰ هزار طلبه با عائله ایشان تحت حمایت‌های مرکز خدمات قرار دارند، خاطرنشان کرد: حمایت‌های حداقلی این مرکز بر اساس کارکرد افراد است.

وی عملکرد روحانیت در حمایت از اهداف انقلاب اسلامی را مثبت دانست و گفت: ما به دنبال تأمین بخشی از نیازهای طلاب از طریق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تصریح کرد: ما در عرصه‌های مختلف خدمتی برنامه‌ریزی کردهایم که هدفمندی پرداختی‌ها را مدنظر قرار دهیم؛ ایثارگری، حفظ قرآن کریم، عائله‌مندی و ویژگی‌های نخبگانی بر میزان حمایت‌های این مرکز از طلاب و روحانیون تأثیرگذار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده و یا آغاز شده مرکز خدمات حوزه افزود: یکی از طرح‌های آغاز شده این مرکز طرح هدفمندی حمایت‌ها می‌باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بیان داشت: قطعاً طرح هدفمندی بی عیب و نقص نیست؛ چرا که برای اولین بار در حال اجراست و امیدواریم با راهنمایی بزرگان بهتر از قبل اجرایی گردد.

وی گفت: ما بر اساس یک برنامه اولیه پیش بینی کرده‌ایم سالانه ۱۰۰۰ واحد مسکونی را به صورت خود مالکی به طلاب حوزه‌های علمیه واگذار نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۱۶۰ هزار نفر طلبه را مورد حمایت وام مسکن با اقساط بلند مدت قرار داده‌ایم؛ البته تمام این تسهیلات و حمایت‌ها حداقلی بوده و با اختلاف زیادی کمتر از حمایت‌های دریافتی سایر اقشار می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم آسان سازی ارائه خدمت به طلاب عنوان داشت: الکترونیکی کردن تمام فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در جهت تسهیل دریافت خدمات برای طلاب یکی از کارهای اساسی انجام گرفته در این مرکز می‌باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: از همه طلاب و روحانیون درخواست عاجزانه داریم اطلاعات خود را در سامانه مرکز خدمات حوزه بروز رسانی و تکمیل نمایند تا بتوانیم به صورت هرچه بهتر طرح هدفمندی را اجرایی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha