جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در ادبیات زبان عرب

حوزه/ مرتضی حیدری آل کثیر گفت: عنصر حماسه اصلی ترین موضوع در شعر شاعرین عراقی است و تولیدات خوبی در راستای اهداف جبهه مقاومت داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرتضی حیدری آل کثیر، شاعر و کارشناس ادبیات عرب عصر امروز در نشست تخصصی با موضوع بررسی مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در ادبیات زبان عرب که از سوی دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: شعر امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر که اسلام مورد هجمه جدی دشمنان قرار گرفته است از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی افزود: شعر مقاومت تسری روح حیات و کرامت انسانی در میان امت اسلام است.

حیدری آل کثیر خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل نفس جهاد اکبر است و مردم متدین در طول زندگی روزمره خود به طور دائم با این مقاومت و جهاد مواجه هستند.

وی مقابله با دشمنان اسلام را مظهر امر به معروف و عدم سازش با آنان را نمود نهی از منکر دانست و گفت: در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) به برخی اصحاب خود توصیه می‌کردند، اگر نمی‌توانند با شمشیر به مبارزه با کفر بیایند با استفاده از سلاح زبان و شعر به بیان فتوحات اسلام بپردازند؛ از این افراد می‌توان به عبدالله بن رواحه و حسان بن ثابت اشاره کرد.

این شاعر و کارشناس ادبیات عرب، تصریح کرد: در دو قرن اخیر بخاطر اینکه برخی مناطق عرب نشین تحت سلطه کشورهای استعماری بودند، شاعرین و ادبای عرب توانستند نقش خود را به نحو شایسته ایفا نمایند.

وی با اشاره به اهمیت شعر در میان ملت‌های عرب، افزود: شعر در میان عرب‌ها دارای ارزش بالایی می‌باشد و همواره به عنوان یک سلاح در مبارزات و تجمعات توده‌های مردم بوده است.

حیدری آل کثیر بیان داشت: در عصر حاضر قاطبه شعرای عرب در جبهه ضداسرائیلی قرار دارند.

وی گفت: شاعران مقاومت در کشور عراق فعال هستند و بسیار مشتاق برگزاری کنگره‌های مرتبط با این موضوع در کشورشان می‌باشند.

شاعر و کارشناس ادبیات عرب، اظهار کرد: از بین هنرهای مختلف در جوامع عرب، هنوز شعر اصلی ترین و پرمخاطب ترین هنر به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر حماسی بودن شعر در کشورهای عربی بویژه عراق عنوان داشت: عنصر حماسه اصلی ترین موضوع در شعر شاعران عراقی است و تولیدات خوبی در راستای اهداف جبهه مقاومت داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha