یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم لطفی

حوزه/ ۲ دوره آموزشی مهارت های همسرداری و مهارت‌های تربیت فرزند و حل مسئله در مدرسه علمیه خواهران زینبیه سلام الله علیها شهرستان آبیک برگزار شد.

خانم فاطمه لطفی مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: از ابتدای بهمن ۲ دوره همسرداری و مهارت‌های تربیت فرزند و حل مسئله در این مدرسه برگزار شد.

وی افزود: در جامعه امروز خانواده‌ها در بسیاری از مباحث همسرداری و تربیت فرزند به دلیل عدم آشنایی با مهارت‌ها با مشکل مواجه می‌شوند که آموختن مهارت‌های زندگی برای استحکام بنیان خانواده و افزایش ارتباط مناسب با همسر و فرزندان راهگشاست.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) آبیک ادامه داد: در دوره‌های آموزشی همسرداری و تربیت فرزند تلاش شده بر اساس جهان بینی اسلامی_الهی مهارت‌های لازم به بانوان آموخته شود.

وی اضافه کرد: مهارت‌های روانشناسان غربی آزمون و خطاست مگر یک انسان چند سال فرصت زندگی دارد که بخواهد از مهارت‌های غربی که آزمون و خطاست، استفاده کند بنابراین آموختن مهارت‌های زندگی بر مبنای دینی می‌تواند به تقویت روابط زوجین و والدین به فرزندان کمک کند.

لطفی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها به دلیل عدم آشنایی با مهارت‌ها و ندانستن حل مسئله است که الگوگیری از سیره اهل بیت علیهم السلام و آیات الهی می‌تواند به رفع مشکلات بین زوجین یاری کند که نیاز به فراگیری آموختن مهارت‌های زندگی ضرورت زندگی افراد جامعه است.

وی بیان کرد: حضور اساتید و مجرب و کاردان در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با افزایش اطلاعات خانواده‌ها می‌تواند در بهبود زندگی زوجین و ارتباط والدین با فرزندان و کاهش آمار طلاق تأثیرگذار باشد که همکاری و مساعدت تمام دستگاه‌های شهرستان آبیک برای برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌ها ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) آبیک ادامه داد: در دوره‌های آموزشی همسرداری و تربیت فرزند تلاش شد بر اساس جهان بینی اسلامی_الهی مهارت‌های لازم به بانوان آموخته شود.

یادآور می‌شود این دوره‌ها در دو بخش تربیت فرزند و همسرداری، صبح و عصر با حضور سرکار خانم حسینی حافظ مشاور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه زینبیه، با حضور تعداد زیادی از بانوان طلبه و غیر طلبه برگزار شد.

برگزاری ۵ دوره مهارت های همسرداری و تربیت فرزند در حوزه خواهران آبیک

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha