شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: رفتار تحقیر آمیز امروز آمریکا با رئیس جمهور اوکراین، یادآور رفتار آنها با شاه و صدام است و درس عبرت غرب زده ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعهٔ این هفته که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار کرد: پیامبران گذشته هر کدام پیامبر پس از خود را معرفی کرده و پیامبر قبل از خود را نیز تصدیق می‌کرده‌اند، به این معنا که این مناصب به یکدیگر متصل است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دشمنان پیامبران و منافقان هیچ‌کدام یکدیگر را قبول نداشته و ندارند و دلشان با هم یکی نبوده و نیست، اما مؤمنین همواره با یکدیگر هستند و از یکدیگر حمایت کرده و یاور و غم‌خوار یکدیگر هستند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: این یکی از تفاوت‌های پیغمبران و دشمنان آن‌ها و نیز تفاوت مؤمنین و منافقین است.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است که اگر دیدید قلب شما مؤمنین را دوست دارد و به دنیاپرستان علاقه‌ای ندارد بدانید که در شما خیری وجود دارد، اما اگر دیدید با مؤمنین میانه‌ای ندارید و همواره با آبروی آن‌ها بازی می‌کنید بدانید که در شما شری است و فکری به حال خود کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: پیامبران به یکدیگر متصل هستند و دل‌های مؤمنین نیز به برکت انبیا و اولیا به یکدیگر وصل است؛ پیامبران همواره پیغمبر پیش از خود را تصدیق می‌کرده و پیغمبر پس از خود را نیز معرفی می‌کردند؛ پیغمبر خاتم (ص) نیز همواره بشارت حضرت مهدی (عج) را می‌دادند، هم‌چنین حضرت ابراهیم (ع) نیز همواره بشارت پیغمبر خاتم (ص) را می‌داد و می‌فرمود خدایا من خانهه تو را ساختم، اما قلب و روح و جان این خانه آن کسی است که به رسالت مبعوث خواهد شد؛ آن‌قدر که حضرت ابراهیم (ع) برای پیامبر (ص) دعا می‌کرد، پیغمبر خاتم (ص) فرمود من نتیجهٔ دعای پدرم ابراهیم (ع) هستم.

وی تصریح کرد: در تورات و انجیل نیز آمدن پیامبر (ص) خبر داده شده است، در آیهٔ ۶ سورهٔ صف آمده است که حضرت عیسی به بنی‌اسرائیل گفت من از طرف خدا برای شما فرستاده شده‌ام و پیغمبر قبل از من موسی است و من او را تصدیق می‌کنم و هم‌چنین آمدن پیامبر پس از خود یعنی احمد را نیز بشارت می‌دهم.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خدای متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید ما تو را مبعوث کرده‌ایم تا شاهد و بشارت دهنده و هشدار دهنده باشی و به فرمان خدا، مردم را به‌سوی خدا دعوت کنی و مردم را از دنیاپرستی نجات دهی و روشنگر اهل عالم باشی.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید رفتار ما به گونه‌ای باشد که آن‌چه را پیامبر از زیبایی‌های ملکوتی برای ما به ارمغان آورده است در دنیا جریان دهیم.

امام جمعه قزوین در ادامه، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: امام کاظم (ع) فرموده‌اند از ما نیست هر کسی که همه روزه رفتار خود را بررسی و خود را محاسبه نکند؛ باید ببینید رفتار شما با قرآن چگونه است و ولایت‌پذیری شما چه میزان است، این حساب و کتاب و محاسبه‌ها باعث می‌شود قلب شما خدایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: و هر کار خوبی که انجام می‌دهد نمی‌گوید من انسان خوبی هستم و تاکید می‌کند خداوند عنایت کرد تا من کار خوب انجام دادم.

وی اضافه کرد: آن کسی که خودش را محاسبه می‌کند اگر کار بدی از او سر زد، با خداوند لجاجت نمی‌کند بلکه استغفار و توبه می‌کند و ماه شریف رجب نیز ماه توبه و استغفار است و سفارش شده که در این ماه شریف بسیار استغفار کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) فرمودند که خداوند رحمان و رحیم است و با مهربانی از بنده خود استقبال می‌کند، خداوند زنده و پاینده است و همه عالم به وسیله او پدید آمده و همه چیز تحت فرمان اوست و استغفار در هر شرایطی انسان را به آرامش می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اتفاقات اوکراین بیان کرد: ظلمی که در آن کشور اتفاق می‌افتد، بنیان‌گذار آن ظلم در این اواخر آمریکایی‌ها بودند، فتنه به پا کردند و یک هنرپیشه طنز را رئیس جمهور آن کشور کردند بدون آنکه تخصصی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: آن مملکت را به نابودی کشاندند، خلع سلاح کردند و همه این اتفاقات افتاد و حال که این کشور دچار بحران شده هیچ کاری به سرنوشت مردم و دولت دست نشانده خودشان هم ندارند، همان کاری که با شاه، اشرف غنی و صدام کردند. آنها با سواری گرفتن به مقاصد خود رسیدند و موقعی که مردم ایستادگی کردند آنها نوکر خود را در آتش رها کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: عده‌ای می‌گفتند سفیر اوکراین به مسئولان جمهوری اسلامی گفته است شما راه ما را نروید. آمریکایی‌ها خیلی وقت است می‌خواهند ایران را خلع سلاح کنند اما کور خوانده‌اند چرا که کشور ما روز به روز در مقابل دشمن مسلح‌تر می‌شود و هیچگاه اسلحه خود را زمین نمی‌گذارد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و جا دارد ضمن خدا قوت به دولت خدمتگزار، بار دیگر تاکید کنیم معیشت، سفره مردم و گرانی‌ها مردم را بسیار تحت فشار قرار داده است. ما می‌دانیم دولت مردان زحمات زیادی می‌کشند ولی شتاب و جدیت و پیگیری‌های بیشتر لازم است انجام بگیرد تا در روزهای پایانی سال مردم آسایش را در زندگی خود ببینند.

وی اظهار کرد: روز تربیت اسلامی را در این ایام داریم، از مدیران آموزش و پرورش مصرانه می‌خواهیم اصل کارشان را آموزش قرار دهند، این نوساناتی که ایام انتخابات شروع می‌شود و بعد از آن هم دست بردار نیست را مدیریت کنند چرا که آموزش پرورش جایی نیست که ابزار و آلت دست این مسائل قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کار آموزش و پرورش، تربیت و تعلیم و تهذیب نفوس است و می‌بایست به داد دانش آموزان و کودکانی برسیم که از هر سو مورد تهاجم فرهنگی قرار دارند و معلم و مدیر آموزش و پرورش در هر سطحی می‌بایست کاری کنند تا این فرهنگ ایمانی دستمان را بگیرد و در این جنگ فرهنگی که جای جنگ نظامی نشسته، پیروز شویم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما باید قداست نهادهای دینی را در هر شرایطی حفظ کنیم، ما سپاه پاسداران را ثمره انقلاب می‌دانیم و بسیار برای ما محترم است و باید قداستش محفوظ بماند، ما دستگاه قضا را در انقلاب اسلامی نعمت خدا می‌دانیم و قضاوت‌ها باید بر اساس شرع و دین باشد و قداستش باید حفظ شود و مبادا تضعیف دستگاه قضا از قلم و بیان ما سر بزند.

وی افزود: تضعیف غیر از نقد دلسوزانه است، نقد دلسوزانه کمک است، اما شیطنت کردن و ضعیف نشان دادن و کنایه زدن به دستگاه قضائی ناجوانمردی است و وظیفه دینی و انقلابی ما چیز دیگری است و ما باید به نهادهای انقلابی احترام بگذاریم و نباید اجازه دهیم کسی آنها را تضعیف کند. در نتیجه به قانون هم می‌بایست احترام بگذاریم و قانون باید فصل‌الخطاب باشد.

نمایندهٔ ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مثلث قانون، حق و عدالت زمانی که در کنار یکدیگر قرار گرفت اتفاق بدی رخ نخواهد داد و همه خوشحال و راضی خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان عنوان کرد: تقوا را همه باید رعایت کنیم و همواره یکدیگر را به رعایت تقوا سفارش می‌کنیم و از خدای متعال بخواهیم متقی باشیم، متقی زندگی کنیم و متقی از دنیا برویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha