دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دشمنان که تا پیش از انقلاب اسلامی ما را به چشم حقارت نگاه می‌کردند و ملت را کوچک می‌شمردند و حکومت‌های دست‌نشانده قرار می‌دادند امروز از شجاعت ملت ایران و موفقیت‌های تاریخی آن احساس خطر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با تبریک اعیاد شعبانیه و توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: دشمن از موفقیت‌های کشور وحشت دارد و از همین رو سعی دارد به اَشکال مختلف جلوی پیشرفت ایران را بگیرد که ملت ایران باید همواره هوشیار بوده و پشتیبان نظام خود باشند.

وی ادامه داد: انقلاب ایران یک انقلابی دینی است و بر اساس ارزش‌های اسلامی شکل گرفت و در همین مسیر به سربلندی‌های بسیاری دست پیدا کرد و امروز علما در جایگاه والایی قرار دارند.

امام جمعه موقت شهرکرد، زهد و ساده‌زیستی رهبران انقلاب اسلامی را از جلوه‌های زیبا و نیک انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) وقتی سکاندار کشور شد به قصرهای سلطنتی عنایت نکرد و در یک حسینیه نیمه‌ساز سکنی گزید و به زندگی ساده خود ادامه داد و رهبر معظم انقلاب هم به عنوان پیرو امام راحل زندگی ساده و طلبگی دارند.

فاطمی تصریح کرد: این ساده‌زیستی و زهد برگرفته از مکتبی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در آن تربیت شده‌اند و باید تا می‌توان آن را اشاعه داد.

وی خاطر نشان کرد:حماسه شهدا و ایثارگران در هشت جنگ تحمیلی و تبلیغات فرهنگی بزرگ که توسط انقلاب در سراسر جهان رخ داده از دیگر جلوه‌های بارز انقلاب اسلامی است.

فاطمی با اشاره به نقش مهم حوزه‌های علمیه در تربیت انسان‌های بزرگ، اظهار داشت: این روزها همزمان است با نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه که زمینه برای پرورش علمای آینده فراهم می‌شود اما باید این را بدانیم که به ثمر رسیدن نتایج حوزه علمیه زمان می‌برد و علمای بزرگی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی عصاره حوزه‌های علمیه هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از علما در سطح جهان تبلیغات بسیاری کرده‌اند و در کشورهای بزرگ الان صدها هزار نفر شیعه داریم که به برکت انقلاب اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها و سودجویان استقامت و شجاعت از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دادخواه IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    بله کاملا صحیح است بعضی ها نیز در کشور از پیشرفت دیگران هم لباسان خود احساس خطر میکنند. اول عامل باشیم بعد ناصح .
  • رضا IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    ساده زیستی امام راحل جای خود ، اما مسئولین فعلی که خدا میداند فرزندانشان کجا ساکن هستند و در کدام کشورها درس میخوانند ، چند شرکت دارند و حسابهای نجومی شان کجاست ؟ در این بین فقط دین مبین اسلام ضربه خورد و حیف از خون بهتربن جوانان ایران