سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جریان باطل بر اساس عقلانیت رفتار نخواهد کرد، گفت: در جریان مذاکرات اخیر، جمهوری اسلامی مبتنی بر خرد ورزی و تعهدات انسانی و آرمانی خود وارد عرصه شد، اما طرف مقابل در تمام این سال‌ها نشان داده که بر خلاف این رفتار عمل کرده است.

به گزاری خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم دانش آموختگی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه، با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که مبتنی بر عقلانیت اداره می‌شود، نوع اداره جامعه نیز متفاوت است، اظهار داشت: جوامعی که ارتباطات و مناسبات آن مبتنی بر قدرت شکل می‌گیرد، در آنجا لازم است تا در عرصه تقویت مولفه‌های قدرت حرکت کرد.

وی با اشاره به آیه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" خاطر نشان کرد: این آیه نشان دهنده این اصل است که در نبرد بین حق و باطل، اینگونه نیست که اگر شما بر اساس عقل و خرد ورزی رفتار کنید، طرف مقابل هم، همین رفتار را داشته باشند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جریان باطل بر اساس عقلانیت رفتار نخواهد کرد، گفت: در جریان مذاکرات اخیر، جمهوری اسلامی مبتنی بر خرد ورزی و تعهدات انسانی و آرمانی خود وارد عرصه شد، اما طرف مقابل در تمام این سال‌ها نشان داده که بر خلاف این رفتار عمل کرده است.

وی افزود: حتی در جنگ اوکراین هم منطق مناسبات بین‌المللی، منطق قدرت و زور است و سازمان‌های بین‌المللی نیز بر همین رویه در حال برخورد و تحریم هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به رفتار دوگانه جامعه بین‌المللی با حوادث یمن و اوکراین، خاطر نشان کرد: امروز این رویکرد استبدادی و تبعیض‌آمیر ظهور و بروز بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه در این شرایط برای موفقیت باید به دنبال تقویت تسلیحات نظامی و منابع انسانی باشیم، گفت: فارغ‌التحصیلی خلبانان شرکت کننده در مراسم امروز، تنها پایان یک دوره علمی بوده، چرا که در دفاع از کشور و آرمان‌ها فارغ التحصیلی معنا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مسیر علم‌آموزی و دستیابی به موفقیت‌ها هر لحظه باید استمرار داشته باشد، اظهار داشت: بالاترین مولفه قدرت در هر جامعه و کشوری قدرت اراده جدی و منابع انسانی است.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در صحیفه دعاهای بسیاری برای نیروهای نظامی و متولی امنیت دارند و با وجود آنکه متولیان امنیت در آن دوران از منظر فکری متفاوت با حضرت سجاد(ع) بودند اما امام(ع) برای آنها دعا می‌کنند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: ممکن است تسلیحات نظامی ما با برخی از کشورها قابل مقایسه نباشد، اما علت آنکه دشمن جرات مقابل با جمهوری اسلامی را ندارد، وجود مولفه‌ای به نام اراده و عزم قوی منابع انسانی در این کشور است.

وی با بیان اینکه خدمت در نیروهای مسلح، خدمت در پیشگاه الهی است و فراتر از شخص و مسائل سازمانی می‌باشد، گفت: خدمت به انقلاب اسلامی، یعنی خدمت به آرمان‌های الهی.

نماینده ولی فقیه در همدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید خلبان که اخیرا در تبریز به شهادت رسیدند، مطرح کرد: اینکه انسان در تزاحم بین حفظ جان خود و حفظ جان دیگران، دیگران را تقدم می‌دهد، برگرفته از تربیت صحیح و درست خلبانان جمهوری اسلامی است که در وجود آنها نهادینه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha