چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام سجاد علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که مهم‌ترین نقش امام سجاد(ع)، رهبری، تربیت و کادر سازی بود، گفت: امام سجاد(ع) در آن شرایط خفقان سیاسی و بعد از شهادت امام حسین(ع) نه تنها مبارزه را تعطیل نکردند بلکه به صورت ریشه‌ای و عمیق، با شناخت علل ضعف مردم در ماجرای کربلا به درمان و هدایت جامعه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسم مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که امام سجاد(ع)، به عنوان پیام آور عاشورا و کربلا نشان دادند که راه جهاد فی سبیل الله همیشه باز است، اظهار داشت: امام سجاد (ع) از تهدیدها فرصت ساختند و به عنوان پیام آور حقیقت و رسالت امامت، هدایت مردم را بعد از واقعه کربلا به شیوه‌های جدید به سرانجام رساندند.

وی افزود: اولین رسالت امام(ع) با خطبه خواندن در کوفه و شام آغاز شد که در آن چهره پلید بنی امیه افشا شد و حقیقتا تلاش‌های امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) بود که باعث ماندگاری کربلا شد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: امام سجاد(ع) به خاطر اینکه جامعه منحطی که از معنویت فاصله گرفته بود را از طریق نماز و عبادت و دعا، هدایت کردند، به سید الساجدین و امام عارفین هم معروف هستند.

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه شامل ۵۴ دعا می‌باشد، گفت: یکی از معروف‌ترین دعاها در این کتاب، دعای هفتم صحیفه است که رهبر انقلاب نیز در ایام کرونا جهت رفع بلا نسبت به قرائت آن توصیه داشتند.

محمدلو ادامه داد: امام سجاد(ع) از طریق بیان رساله حقوق، احکام و وظایفی که خداوند نسبت به اصناف مختلف برای انسان مقرر کرده را تبیین کرده‌اند، که نقش مهمی در تقویت وجدان اخلاقی جامعه دارد.

وی با بیان این که مهم‌ترین نقش امام سجاد(ع)، رهبری، تربیت و کادر سازی بود، گفت: امام سجاد(ع) در آن شرایط خفقان سیاسی و بعد از شهادت امام حسین(ع) نه تنها مبارزه را تعطیل نکردند بلکه به صورت ریشه‌ای و عمیق، با شناخت علل ضعف مردم در ماجرای کربلا به درمان و هدایت جامعه پرداختند و با کار تشکیلاتی شروع به کادر سازی کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) جامعه دور شده از معنویت و اخلاق را هدایت کردند، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: "سه مسئولیت بر دوش امام سجاد بود، اولاً باید معارف دین را به مردم زمان خودش یاد بدهد، کار دوم این است که بخصوص مسئله‌ امامت برای مردم و در ذهن های مردم دوباره بازسازی بشود و سوم تبیین کند که من امامم و بیشترین زمان تلاش امام سجاد، روی آن کار اول گذشت".

وی تلاش برای بهبود اخلاق مردم، کادرسازی، مبارزه با بنی امیه، جلوگیری از تحریفات، روشنگری و تبیین حقائق را از دیگر رسالت‌های امام سجاد (ع) دانست و گفت: در جواب برخی تحریفات و شبهات نسبت به امام سجاد (ع)، باید گفت، حضرت فقط در چند روز در کربلا بنا به مصلحت الهی بیمار بودند تا مردم بعد از شهادت امام حسین(ع)، بدون امام نمانند و حضرت بعد از عاشورا نیز تا آخر عمر به تلاش و مجاهدت پرداختند.

محمدلو بیان داشت: ما امروز به الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان پایه گذار جهاد تبیین و فرزندان ایشان مانند امام سجاد (ع) نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل تحریفات و دروغ پراکنی‌های دشمنان نظام اسلامی بایستیم و حقایق اسلام و انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha