یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حامد نیکونهاد

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: پیش‌بینی ردیف بی‌نام و نشان تحت عنوان جهاد تبیین در بودجه کشور، هدر رفت سرمایه‌های ملی را در پی دارد.

دکتر حامد نیکونهاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که از نگاه مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است، اظهار داشت: وقتی سکاندار انقلاب تأکید می کنند که فریضه است، یعنی واجب و وقتی می فرمایند قطعی یعنی بلاشک باید نسبت به آن اهتمام داشت.

وی افزود: آن چه به ذهن بنده می رسد این است که با عنایت به تأکیدات خاص رهبر معظم انقلاب، این مساله دیگر نه تفسیر لازم دارد و نه جای تردیدی نسبت به آن باقی می گذارد و لذا مهم آن است که باید حرکت و اقدام کرد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر ایشان در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری به نکته بسیار مهمی اشاره کرده و به صراحت بیان داشتند که تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین، کار غلطی است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال باید توجه داشت که جهاد تبیین، ضرورتی حیاتی دارد چرا که میدان کنونی، میدان جنگِ شناختی در برابر توطئه‌های بدخواهان ملت است.

وی با بیان این که نهادهای فرهنگی و رسانه ای مختلف درون حاکمیت از قبیل صدا و سیما و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات نیز در این زمینه، وظیفه ذاتی و مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند، گفت: در واقع جهت‌گیری انواع فعالیت‌ها باید در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب و متمرکز بر خنثی سازی فتنه ها و توطئه‌های دشمنان باشد.

نیکونهاد در خاتمه بیان داشت: با این وجود، پیش‌بینی ردیف بی‌نام و نشان تحت عنوان جهاد تبیین در بودجه کشور، هدررفت سرمایه‌های ملی را در پی دارد. در واقع سنجش تحقق چنین بودجه ای امکان پذیر نیست، ضمن این که همین مساله منجر به برگزاری نمایشهای مختلفی چون انواع همایش‌ها می‌شود که خروجی خاصی برای آن نمی‌توان قائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha