سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه بندرپل

حوزه/امام‌ جمعه بندرپل گفت: جوان مؤمن انقلابی با خودسازی، در حال آماده‌سازی درونی برای انجام وظیفه در جایگاهی بالاتر است و چنانچه قرار باشد ایجاد حکومت مهدوی از طریق زمینه‌سازانی مهیا شود، بدون ‌شک جوانان مؤمن در صف نخست زمینه‌سازی ایجاد حکومت مهدوی قرار دارند.

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه شهر بندرپل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، اظهارداشت: مردم و علمای اسلام باید به فکر ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در سراسر گیتی باشند و این اصل مهمترین وظیفه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه امروز غرب مدعی فرا رسیدن پایان تاریخ است، گفت: غرب، لیبرال دموکراسی را به ‌عنوان هدف نهایی و ایدئولوژی فراگیر و جهانی معرفی می‌کند، در حالی که در ادبیات دینی و آموزه‌های اسلامی این مسئله در مبحث مهدویت، با وجود اختلافات مذاهب اسلامی، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

امام جمعه بندرپل تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، الگویی را تحت عنوان مراحل پنج‌گانه تحقق تمدن اسلامی مطرح کردند، که می‌تواند الگویی برای تفهیم مهدویت و ترسیم آینده جهان، مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی و تبیین جایگاه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ملت ایران در این فرآیند باشد.

بازماندگان ادامه داد: فرآیند دستیابی به تمدن اسلامی بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، شامل وقوع انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و کشور اسلامی و سپس ایجاد تمدن اسلامی است که اکنون ما در دوران ایجاد دولت اسلامی قرار داریم.

وی اضافه کرد: بدون ‌شک رسیدن به مرحله پنجم یعنی تمدن اسلامی، رسیدن به زمانه حکومتی است که مقدمات آن فراهم شده و در آن شرایط حضرت امام مهدی (عج)، پرچمداری هدایت تمدن اسلامی را برعهده خواهند گرفت.

امام جمعه بندرپل ابراز کرد: در این میان سؤال اساسی این است که جوان مؤمن انقلابی که مخاطب کلام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، چگونه باید به موضوع مهدویت نگاه کند و خود را مهیای حکومت آن سلاله پاک نبوی کند؟

وی خاطر نشان کرد: جوان مؤمن انقلابی با خودسازی، در حال آماده‌سازی درونی برای انجام وظیفه در جایگاهی بالاتر است و چنانچه قرار باشد ایجاد حکومت مهدوی از طریق زمینه‌سازانی مهیا شود، بدون ‌شک جوانان مؤمن در صف نخست زمینه‌سازی ایجاد حکومت مهدوی قرار دارند و انتظار می‌رود، نقش کلیدی بر عهده بگیرند.

بازماندگان خاطرنشان کرد: جوان مؤمن انقلابی به‌ واسطه خصوصیاتی چون شجاعت، تقوا، انگیزه متعالی، بصیرت و تیزبینی، کم تعلقی به دنیا، دوری از عافیت‌طلبی و روحیه انقلابی، بیش از دیگر اقشار جامعه در میدان زمینه‌سازی ایجاد حکومت مهدوی نقش آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی دارای دو بخش است، گفت: بخشی که قبل از حکومت عدل امام مهدی(عج) امکان تحقق دارد و زمینه‌ساز ایجاد جامعه‌ مهدوی بوده و بخشی که پس از حکومت مهدی آخرالزمان محقق می‌شود و حد اعلای تمدن اسلامی است.

بازماندگان تصریح کرد: مسئله مهدویت یکی از مفاهیم بنیادی در آموزه‌های اسلامی و حتی در مفاهیم همه ادیان الهی است، البته سربازی امام زمان(عج) کار آسانی نیست، چرا که سربازی منجی بزرگی که می‌خواهد با همه مراکز قدرت و فساد جهانی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی، آگاهی و روشن‌بینی دارد.

وی اذعان کرد: بزرگترین وظیفه ما خودسازی و آمادگی برای یاری حضرت(عج) و دنبال کردن اهداف حکومت ایشان از طریق ایجاد "تمدن اسلامی" است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha