دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشرف به امام زمان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اُمید به آینده و تلاش برای اصلاح جامعه، ریشه در فرهنگ و آموزه های ناب مهدوی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت بقیة الله الاعظم(عج) ابراز داشت: امام زمان(عج) عصاره همه انبیا و اولیای الهی است که با ظهور ایشان، عدل و داد در سرتاسر کره خاکی برقرار می شود و وعده قرآن کریم مبنی بر اقامه حکومت صالحان و مستضعفان بر زمین، محقق می گردد.

وی افزود: از ابتدای خلقت حضرت آدم(ع) تاکنون، نبرد میان حق و باطل وجود داشته و بالاخره با قیام حضرت حجت بن الحسن(عج) این نبرد به سرانجام مطلوب رسیده و حق‌ طلبان عالم بر باطل گرایان غلبه خواهند یافت.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم همچنین گفت: از این منظر، انتظار فرج به عنوان افضل اعمال و اعتقاد راسخ به مهدویت و ظهور امام زمان(عج) اصلی ترین عامل نشاط و امید در جامعه انسانی است و اساساً یکی از شاخصه های اصلی فرهنگ ناب مهدویت ، امید به آینده در پرتوی همین باور و اعتقاد می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بیان داشت: البته باید توجه داشت که انتظار فرج به هیچ وجه به معنای انفعال و به قول معروف دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه خود عامل کلیدی در راستای تلاش و تکاپو در زمینه ی اصلاح جامعه و مقابله با جریان باطل در سایه حمایت از جبهه حق و حقیقت است.

وی افزود: امروزه به عینه مشاهده می کنیم که عموم بشریت از ظلم و ستمی که در کره زمین در عرصه های مختلف وجود دارد به ستوه آمده و میل به عدالت طلبی و مبارزه با ظلم و ظالم در وجود انسان ها باعث شده بیش از هر زمان دیگری متوجه موعود آخرالزمان شود و لذا در این شرایط ما باید اعتقاد و باور به مهدویت و آموزه های ناب آن را در جهان تقویت نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    گرانی، عفت عمومی جامعه، فیلم های سخیف، اختلاس، احتکار در انبار، توسط مردم و عموم جامعه صورت نمی گیرد زیرا ظرفیت انجام آن را ندارند، مدیران و مسئولان جامعه باید مومن باشند تا با ایمان به خدا و دستورات دینی، مفاسد اجتماعی، ریشه کن شوند و انشاالله جامعه اصلاح شود