دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب بستان آباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفاری تبلیغ دین را ارزشمندترین کار نزد بارگاه ایزدمنان توصیف کرد و گفت: هدایت دینی، فرهنگی، فکری، سیاسی و نیز رهنمودهای اجتماعی و توجه به تقویت بنیه‌های معیشتی اقشار مختلف جامعه، از وظایف مهم روحانیت در عصر کنونی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امام جمعه بستان آباد در جمع طلاب و فضلای این شهرستان، ضمن اشاره به آیه شریفه « إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ»(۲۸ سوره فاطر)، حضور در جمع علما و صاحبان فضل را توفیقی الهی دانست و اظهار داشت: حضور در محضر علمای پیش کسوت و مشعل داران هدایت و نیز بهره گیری از رهنمودهای ایشان بسی مایه افتخار و سربلندی است.

سخنران این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم و سالروز ولادت با سعادت صاحب الزمان (عج)، تاکید کرد: همواره باید منویات ولی فقیه که بینی و بین الله منبعث از قرآن و روایات است را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری، با تأکید بر این که طلاب و علما همواره پرچم داران جبهه اندیشه و فرهنگ هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی مسیر احیای تمدن نوین اسلامی، حرکت به سمت ظهور و شکل گیری حکومت عدل الهی را به خوبی ترسیم نموده‌اند.

امام جمعه بستان آباد، علم را از مهمترین تاکیدات آیات و روایات دانست و با بیان این که « العلم سلطان» نشان دهنده جایگاه خاص علم در اندیشه اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمدن غربی با اندیشه مادی و با تمسک به علم و پیشتازی در علوم روز، خود را به جهان تحمیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری، حفظ و تقویت عزت علما و روحانیون را از اصول مهم در فعالیت های اجتماعی و انجام رسالت تبیین معارف ناب الهی توصیف کرد و یادآور شد: علما علیرغم تمام مشکلات و دغدغه های معیشتی از هیچ تلاشی برای انجام رسالت دینی غفلت نمی کنند. بندگی واقعی و عبد صالح برای ذات اقدس الهی، امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بستان آباد بر اهمیت علم و گستره تاثیر آن در عرصه های مختلف تأکید کرد و اذعان داشت: علم عزیز و عالم از علم عزیزتر است.

سخنران این نشست، به موضوع دسیسه دین زدایی از جوامع اسلامی و هدف قرار دادن جایگاه روحانیت در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: علی رغم وجود تمام کاستی‌ها، مشکلات و دغدغه‌های معیشتی و تلاش‌های روز افزون دشمنان اسلام برای کاهش جایگاه روحانیت در جامعه، علما همواره در قلب مردم بوده، از جایگاه و عزت بالایی برخوردار هستند.

وی بر توجه روز افزون طلاب به درس و بحث و اهتمام ایشان به مباحثه با یکدیگر تاکید کرد و اذعان داشت: باید با توکل به خدا گام‌های مستحکمی را در مسیر کسب و تحصیل معارف الهی و انجام رسالت دینی برداریم؛ ملا شدن و تلبس به لباس روحانیت، افتخاری بزرگ برای پیگیری وظیفه مهم تبیین معارف الهی در قالب های مختلف تبلیغی است.

امام جمعه بستان آباد، تبلیغ دین را ارزشمندترین کار نزد بارگاه ایزدمنان توصیف کرد و یادآور شد: هدایت دینی، فرهنگی، فکری، سیاسی و نیز رهنمودهای اجتماعی و توجه به تقویت بنیه‌های معیشتی اقشار مختلف جامعه، از وظایف مهم روحانیت در عصر کنونی است.

وی ضمن تصریح بر اهمیت حضور طلاب و فضلا در منطقه، با تاکید بر این که فضا برای حضور و میدان‌داری تبلیغی روحانیون فراهم‌تر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مکانی را برای استقرار مبلغان آماده و از ظرفیت تبلیغی این عزیزان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری، در بخش پایانی سخنان خود خدمت به طلاب و علما را از برجسته ترین عرصه‌های کسب رضایت الهی توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم مدرسه علمیه شهرستان بستان آباد را تاسیس و در تراز مدرسه دینی موفق استانی و کشوری تقویت نماییم.

تبلیغ دین ارزشمندترین عمل نزد خداست/ به دنبال ایجاد مکانی برای استقرار مبلغان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، در ابتدای این جلسه، خطاب به طلاب و محصلان معارف دینی، تزکیه نفس و تعلیم را دو بال تعالی آدمی توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، در گام نخست باید تزکیه نفس و در مرحله بعد آراستگی به تعلیم را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی بر اهمیت توجه به نفس به عنوان مخفی ترین و شکننده ترین بعد آدمی اشاره کرد و اظهار داشت: تزکیه نفس مهمترین پایه تعالی آدمی است؛ در کنار توجه به تزکیه باید از فریب زیبایی دنیا و گرفتاری در ابعاد مختلف مادی رها شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، در ادامه به بیان خاطراتی از دوران طلبگی و سختی های تحصیل حوزوی در آن دوران اشاره کرد و ابراز داشت: تزکیه نفس و تقویت بنیه های معرفتی و کسب دانش اسلامی، باید به مهمترین هدف محصلان علوم دینی تبدیل شده، از هیچ تلاشی در این مسیر مضایقه نکنند.

وی با بیان این که حضور موفق در میدان کسب معارف الهی و انجام رسالت دینی، در گرو تحمل سختی ها و مشکلات است، خاطرنشان کرد: سحرخیزی و هم نشینی مستمر با قرآن کریم و تامل در آیات الهی از نخستین الزامات موفقیت در کسب دانش اسلامی و تقویت تاثیرات عمیق آن است.

این استاد حوزه، به روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و اله اشاره کرد و یادآور شد:تمام شئون زندگی علمای دین مملو از عبادت است؛ بر طلاب و فضلا لازم است تا برای تقویت علوم دینی و تعمیق دانش اسلامی، به مطالعه و مباحثه توجه جدی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به روایت «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء » با بیان این که علماء می توانند با یک قطره مرکب، جامعه ای را متحول و مانع نفوذ دشمن شوند، اظهار داشت: علما شهید پرور بوده، پیام شهادت را به جهانیان رسانده، به شهید ابدیت می بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اهمیت یادداشت برداری از دروس و گستره تاثیرگذاری آن بر تقویت بنیه‌های تحصیلی به برخی از دغدغه‌های تبلیغی شهرستان بستان آباد اشاره کرد و یادآور شد: نیاز است تا محلی برای استقرار مبلغان در ایام تبلیغی آماده و خانه‌های عالم شهرستان برای حضور پررنگ تبلیغی طلاب و فضلا تقویت گردد.

تبلیغ دین ارزشمندترین عمل نزد خداست/ به دنبال ایجاد مکانی برای استقرار مبلغان هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha