شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۱ در زمینه ساماندهی مطلوب فضای مجازی شاهد تحولات خوبی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید ابراز داشت: واقعیت تأسف باری که وجود دارد این است که در شرایط کنونی، آنچه بیشترین آسیب فرهنگی را به جامعه و مردم ما می زند، همین فضای مجازی یله و رهاست، چرا که مردم و نسل جوان در این وضعیت در معرض بمبارانی از دروغ و شبهات و مباحثی هستند که ذهن و فکر انسان را از مسیر صحیح دور می کند.

وی افزود: آن چه انتظار می رود این است که در این عرصه شاهد ساماندهی مطلوبی باشیم و به خصوص این که در رابطه با کنترل فضای مجازی از اهرم های تأثیرگذار فرهنگی استفاده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: یکی دیگر از اتفاقاتی که در عرصه فرهنگی در سال ۱۴۰۱ چشم انتظار آن هستم، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و بهره گیری از ابزارها و شیوه های مؤثر در این باره است.

وی افزود: واقعیت آن است که در وضعیت فعلی، مردم و نسل جوان، فرصت بسیاری را در فضای مجازی سپری می کنند، چون منبع اطلاعاتی و سرگرمی بهتری مثل کتاب را کشف نکرده و با آن انس پیدا نکرده اند و حال آن که اگر به واقع فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کشور رواج پیدا کند، بسیاری از معضلات ناشی از فضای مجازی را شاهد نخواهیم بود.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همچنین بسیار دوست دارم که وقتی نویسندگان و مترجمان کاری را آماده و عرضه می کنند و ناشران زحمت چاپ آن را می کشند، حقوق آن ها به درستی رعایت شود، نه این که به راحتی و بدون توجه به این حقوق، محصول و دسترنج زحمات آن ها در فضای مجازی بارگذاری گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha