چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اولین یادواره شهید حسین چکی پور

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران بزن و در رو تمام شده و باید آمریکا بفهمد تفکر شهید سلیمانی بر کشور حاکم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، اولین یادواره شهید حسین چکی‌پور با حضور مهرداد کریمی،نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، سید جواد هاشمی، معاون سیاسی استاندار، رضا پارسیان نژاد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام موحد، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ و حضور پر شور مردم و مسئولین استانی و شهرستانی در بهمئی برگزار شد.

در این مراسم هاشمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مقام شهید آنقدر بالا بوده که در بهشت جاودان یکی از درهای بهشت متعلق به شهداست.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا برای ما یک درس و هشدار است تا بتوانیم به خودمان بیاییم و جایگاه و نیت و مقام شهدا را درک کنیم.

معاون سیاسی استاندار بیان کرد: شهدای ما ۸ سال دلاورانه جنگیدند و اجازه ندادند ذره ای از خاک ما توسط دشمن اشغال شود.

هاشمی مهر افزود: شهدا دین خود را به نظام ادا کردند و ما مسئولان هستیم که باید به شعار شهدا که پیروی از ولایت بود، جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: یادواره ها برای کسانی که در جنگ حضور پیدا نکردند موقعیت بسیار خوبی است تا با جنگ و خاطرات جنگ و اسطوره های ما یعنی شهدا آشنا شوند و بدانند چه کسانی و جوانانی از این منطقه و دیگر مناطق به جنگ رفته اند و دلاورانه جلوی تجاوز دشمن ایستادگی کردند.

معاون استاندار در پایان گفت: این یادواره ها ۲ فضیلت دارد، اول تعظیم و تکریم شهدا و دیگر موضوع هشدار برای همه ما از جمله مسئولین است که بدانیم لازمه رسیدن به سعادت، اطاعت پذیری از ولایت و عمل به فرمایشات آن حضرت است، همانند کاری که شهدا در زمان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس سرلوحه کار خود قرار داده اند.

فرماندار شهرستان بهمئی هم در این مراسم ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: شهید چکی تنها شهید از وزارت کشور در شهرستان بهمئی بود.

یادواره شهدا بیشتر از تکریم، یک وظیفه است

در ادامه رضا پارسیان نژاد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز مکتب تشیع به عنوان یک فرهنگ غنی در این منطقه است به برکت خون شهداست.

وی ادامه داد: مکتب عاشورا یک الهامی بوده که شهدای ما از آن بهره گرفتند و با بهره گیری از مکتب عاشورا امروزه نه تنها در ایران اسلامی بلکه در منطقه بسیار اثرگذار و الهام بخش است.

پارسیان نژاد در ادامه در خصوص برگزاری و حضور در این یادواره ها گفت: یادواره شهدا بیشتر از تکریم، یک وظیفه است و همه ما باید در آن حضور داشته باشیم چرا که در ترویج فرهنگ شهدا و ایثار آنها نقش مهم و اساسی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر مکتب عاشورا امروز الهام بخش است، دلیل آن مردمی بودن این مکتب است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از مولفه های قدرت نظم فرهنگی در نظام اسلامی ما بوده و با همین وجهه مردمی که امروز مردم بهمئی دارند پیشگام و پیشرو باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: مردم بهمئی در ۸ سال دفاع مقدس شجاعانه در جنگ حضور داشته اند و امروز ما با افتخار در این یادواره ها شرکت می کنیم و امیدوار هستیم این یادواره ها که به نام شهدا است، روشن گر راه ما باشد.

بهمئی در ۸ سال دفاع مقدس حماسه آفرید

حجت‌الاسلام موحد، نماینده مردم کهگیلویه در این یادواره، گفت: امروز نشان دادید که شما هم سنگران همان شهدا هستید که امروز به یاد شهدا و این شهید یعنی شهید چکی پور در این مکان تجمع کردید و شما به خانواده شهدا نشان دادید که قدردان شهدا هستید.

وی ادامه داد: دوران بزن در رو تمام شده و باید آمریکا بفهمد تفکر شهید سلیمانی بر کشور حاکم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: خون شهید سلیمانی یک تحرکی در جامعه ما بوجود آورد است که دشمن در جای جای این دنیا احساس نا امنی می کند.

وی تصریح کرد: دشمن در مراحل مختلف سعی کرد که ملت از نظام و انقلاب فاصله بگیرد، اما امروز خواب دشمن برعکس تعبیر شده است.

موحد اظهار کرد: امروز قلب آمریکا و اسرائیل توسط سبز پوشان عزیز و مقتدر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و همرزمان حاج قاسم سلیمانی مورد هدف قرار می گیرد و این اقتدار مدیون خون همین شهدا است.

نماینده کهگیلویه عنوان کرد: به عنوان نوکر مردم با خدا عهد بستم برای خدمت به مردم آسایش را از زندگی خودم بگیرم و وظیفه ای که به عهده ام گذاشته شده را دنبال کنم.

موحد بیان کرد: مجلس اعتبارات خوبی در حوزه اشتغال مشاغل خانگی در نظر گرفته که سهم استان و حوزه انتخابیه ام خوب و قابل قبول است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بهمئی را همدلی و همراهی این مردم شهرستان کرد، الان هم در این میدان دست به دست هم دهیم و وارد شویم.

وی ابراز کرد: امیدوارم در برابر روح شهید سلیمانی و شهید چکی شرمنده مردم نشویم و در راستای شعار سال گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha