یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1018308
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
مثبت سه

حوزه/ پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه» تا ۲۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۱ در سخنرانی که در خراسان شمالی داشتند موضوع فرزندآوری را مطرح کردند و از آن زمان تاکنون هیچ‌گاه این مسأله را فراموش نکرده‌اند؛ ایشان با مشاهده برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی به مسئله مهم جمعیت کشور و لزوم بازنگری در سیاست‌های تحدید نسل، روی سخن‌شان را در جلسات عمومی به‌سوی جامعه تغییر داده‌اند.

ایشان در اردیبهشت سال ۹۳ با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به جوانی جمعیت کنونی، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند؛ این سیاست‌ها بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است؛ ایشان با در نظر داشتن نقش مهم جمعیت در پیشرفت کشور، تأکید فرمودند که لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیتی انجام گیرد.

رهبر معظم انقلاب از سال ۹۱ تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ بار به "مسئله جمعیت" اشاره و بر ضرورت اصلاح رویه غلط گذشته در تحدید نسل تأکید داشته‌اند.

تاکیدات ایشان نسبت موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری موجب شد که پژوهشگران و اندیشمندان و همچنین فعالان جبهه انقلاب اسلامی به این مسئله ورود کنند که یکی از افرادی که در این راستا گام‌ برداشت حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی، مسئول هیأت یا مهدی(عج) واوان اسلامشهر بود.

او با محوریت هیأت یا مهدی اسلامشهر در راستای لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب اسلامی کتابی با عنوان «مثبت سه» تهیه کرده و محتوای این کتاب از سخنرانی‌های وی در این هیأت و همچنین سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) است که با اضافه شدن فیش‌های تحقیقی، تکمیل شده است.

جامعه ایمانی مشعر هم به مسئله جمعیت ورود کرده و در این راستا ترویج کتاب «مثبت سه» را به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری در حوزه فرهنگ‌سازی فرزندآوری دنبال کرده است.

رونمایی از کتاب «مثبت سه» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در هیأت میثاق با شهدا در محرم ۱۴۰۰ انجام شد و برای معرفی کتاب، پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه» نیز به‌عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار قرار گرفت و بعد از این دبیران پویش ملی کتابخوانی در استان‌های مختلف کشور تعیین شدند و طی نشستی در مجموعه پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران گردهم آمدند و به تبادل نظرات و پیشنهادات پرداختند.

مراسم افتتاحیه «پویش ملی کتابخوانی؛ مثبت سه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بعداز ظهر شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب تهران برگزار شد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نخستین فردی بود که به این پویش پیوست.

رابطان استانی پویش کتابخوانی «مثبت سه» در استان‌ها فعال شده و این کتاب را به دست مردم می‌رسانند و همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در پویش و تهیه کتاب با ۳٠ درصد تخفیف و ارسال رایگان، می‌توانند به وب سایت رسمی پویش مراجعه کنند و یا عدد ۳ را به سامانه ۳٠٠٠۱۵۴۲ ارسال نمایند. پاسخ سوالات مسابقه نیز باید از طریق پیامک به همین شماره اعلام شود.

مرحله نخست این پویش از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ دنبال شد، اما با توجه به استقبال مخاطبان، پویش تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۱ تمدید شده است و مراسم اختتامیه ۳۰ اردیبهشت‌ هم‌زمان با روز ملی جمعیت در تهران برگزار می‌شود.

برای برگزیدگان این پویش جوایزی از جمله یک واحد آپارتمان مسکونی در تهران و اهدای ۱۰۰ جایزه یک میلیون تومانی به بیش از ۱۰۰ نفر درنظر گرفته شده است.

با اجرای پویش کتابخوانی «مثبت سه»، تا بیستم اسفندماه این کتاب به چاپ صد و دهم رسیده است و ۱۱۰ هزار نسخه از این کتاب چاپ و در اختیار مردم قرار گرفته است و بر اساس پیش‌بینی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی نویسنده کتاب مثبت سه، این کتاب پرفروش ترین کتاب سال ۱۴۰۰ ایران خواهد شد.

قانون جوانی مجلس در سال جاری تصویب و توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و دولت سیزدهم نیز برای اجرایی کردن این قانون تعلل کرده و باید در این زمینه مطالبه‌گری جدی از دولت صورت بگیرد چراکه فرصت کمی تا بسته شدن پنجره جمعیتی کشور باقی مانده است.

پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه» تمدید شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام. با توجه به درخواست اینجانب برای شرکت در مسابقه آرزوی موفقیت برای همه عزیزان شرکت کننده و زحمتکشان امر را از درگاه ایزد منان دارم.