دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معصومه جعفری مبلغ بین المللی

حوزه/مدیرجامعةالزهرا(س) پاکستان گفت: زنان در فلسطین ستون‌فقرات جهاد و مقاومت هستند، آنطور که نقش به یادماندنی از خود ایفا کرده‌اند که آثار خیلی از آنان را از ۶۰ سال گذشته تا به حال شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معصومه جعفری، مدیر جامعةالزهرا(س) پاکستان طی سخنانی در کنگره بین‌المللی "زنان و قدس شریف" که به صورت مجازی برگزار شد، بااشاره به آیه «وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ» اظهارکرد: پیروزی حق و نابودی باطل، وعدۀ لایتخلّف و لایتغیّر الهی در قرآن کریم است؛ در آن کتابی که تبیان کلّ شیء إلی یوم القیامة را بدون تفریط در خود جای داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: خداوند متعال می فرمایند؛ «قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبِیراً* ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً». آیات مبارک قرآن و به ویژه آیات سوره مبارکه إسراء خبر از فساد دو گانه بنی اسرائیل و اضمحلال دوگانه آن و بشارت از استقرار ابدی مؤمنین در زمین می دهد. به این ترتیب، فرجام صهیونیسم به زوال و نابودی، امری حتمی و لایتبدّل خواهد بود. و درکِ این حقیقت مبنای ضرورت آینده پژوهی در مسائل زنان و خانوادۀ مقاومت می باشد.

خانم جعفری ادامه داد: اما آینده پژوهیِ مسئلۀ مورد نظر ما آنگاه مفیدِ فایده واقع می شود که مبتنی بر یک الگوی اصیل و مصداق اکمل پایه گذاری شده باشد. این بنیان می تواند نقش مهمی در جهت بهبود شرایط موجود و نیز دستیابی به وضعیت مطلوب ایفا کند. آن مصداق أکملی که به عنوان الگویی بی بدیل و بی مثیل در محور مقاومت باید از او تأسی کرد، وجود مقدس حضرت بطلۀ کربلا سیده العقائل زینب کبری(س) می باشند. مقاومت آن حضرت در برابر طاغوت زمان چنان اثری در تاریخ از خود بجای گذاشته است که تا امروز نیز ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. چنانچه ملاحظه می کنیم که از منظر جغرافیایی نیز امروز حرم حضرت کعبة الرزایا و قبلة البرایا زینب کبری(ع) محور جغرافیایی جبهه مقاومت است.

وی در ادامه گفت: آینده پژوهی مشتمل بر یک سری مجموعه تلاش هایی است که با استفاده از تجزیه تحلیل منابع و الگوها و عواملی که باعث تغییر و یا ثبات می شوند از طریق تحلیل این منابع و داده های یک سری آینده های محتمل را برای زنان و خانواده مقاومت مجسم کنیمهمانطور که در دوران اشغال صهیونیزم در بین زنان و خانواده های مقاومت اخلاص در عمل تاثیر گذار هست به یقین پس از نابودی دشمن حربه دیگر را به کار خواهد گرفت تا از مقاومت دور سازند مانند جلوه های مالی و امکانات گسترده سعی در تاثیرگذاری بر رسانه‌ها و افراد خواهند داشت ولی اخلاص در عمل و ایمان قلبی و نیت الهی می تواند این حربه ها را خنثی کند و برای آن نیاز است از الان با برنامه‌ریزی تبیین ارزش ها و حفظ هویت دینی و اسلامی به زنان و خانواده اهمیت ویژه دهیم.

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه برای آینده پژوهی مقاومت و زنان اهدافی قابل ذکر است، افزود: هدف اول پیش بینی آینده با زنان و نابودی حتمی صهیونیزم وکنترل آن چالش هایی است که احتمالاً در آینده با آن مواجه خواهیم بود، نقد امروز، مقدمه برای تحول فردا است، فهم نسبت به امروزو فردای زنان و خانواده های مقاومت که هدف نهایی شکوفایی زنان مقاوم و مشارکت و نقش عاملیتی که در آینده قرار است باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران بیان کرد: با توجه به این سه اهداف زنان فلسطینی که طی سال های گذشته موفق شده اند تام مسئولیت‌پذیری و توانمندی خود را در رویارویی با رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه ها را به اثبات برسانند. و زنان در فلسطین ستون‌فقرات جهاد و مقاومت هستند آنطور که نقش به یادماندنی از خود ایفا کرده‌اند که آثار خیلی از آنان را از ۶۰ سال گذشته تا به حال شاهد هستیم و با تمسک جستن از الگوی تاریخی مانند حضرت زینب(س) و همچنین نقش زنان مقاوم در دفاع مقدس باید در آینده پژوهی، آنان را با محوریت هایی که ذکر می‌شود در نظر بگیریم.

۱:با فرهنگ مقاومت و ایستادگی و دور شدن از بیگانه آشنا کنیم و مقاومت را منحصر به زمان رویارویی با صهیونیزم ندانیم با پس از نابودی اسرائیل مقاومت را در ابعاد مختلف در نظر داشته باشیم.

۲:همان طور که در دوران اشغال صهیونیسم در بین زنان و خانواده های مقاومت اخلاص در عمل تاثیر گذار هستبه یقین پس از نابودی دشمن حربه‌ای دیگر را به کار خواهد گرفتتا از مقاومت دور سازند مانند جلوه‌های مالی و امکانات گسترده سعی در تاثیرگذاری به رسانه ها و افراد خواهند داشتولی اخلاص در عمل و ایمان قلبی و نیت الهی می تواند این حربه ها را خنثی کندبرای آن نیاز است از الان با برنامه ریزی تبیین ارزش ها و حفظ هویت دینی و اسلامی به زنان و خانواده مقاومت اهمیت ویژه دهیم.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در بین مسلمانان ضرر های اخلاقی دینی و سیاسی فراوانی در وجوه مختلف مسلمانان وارد کرده و خواهد کہ مقابله با آن جهادی همه جانبه می طلبد۔که این همان جھاد تبیین است که در فرهنگ مقاومت با توجه به گام دوم با نکات آن می‌توان به شکستن حصر تبلیغاتی دشمن و امید آفرینی و ایجاد نگاه خوشبینانه نسبت به آینده در زنان مقاومت ایجاد کرد

۴:روند پژوهی مقاومت فلسطین نشان می دهد که ان‌شاءالله به زودی آینده فلسطین را مقاومت می‌سازد. و زنان فلسطینی در بحث مقاومت علاوه بر نقش تربیتی کمک‌های زیادی به جبهه مقاومت کرده‌اندآتشی که زنان فلسطینی در دل فرزندان خود را روشن نگاه داشته حال به شکل آتشفشانی در آمده است و در قالب انتفاضه در حال سوزاندن ریشه اشغالگران صهیونیستی است پیروزی مقاومت وابسته به پیش قدم ای و تحول زنان است.

خانم جعفری ادامه داد: برای این امر همانطور که برای زنان و خانواده های مقاومت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن دولت انقلابی حامی و پشتوانه آن بوده است که با سیاست های بی بدیل و آینده نگر آنان را در ساختن ایرانی اسلامی در همه آباد نقش ارزنده و موثر داده است و زنان مقاوم افتخار می کنند به مقاومت. به نظر بنده در فلسطین نیززنان به چنین پشتوانه قوی با آینده‌نگری نیازمند است تا در با در نظر گرفتن الگوی تاریخی و زنان مقاوم ایرانی زنان در فلسطین نیز در مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی در آینده در خصوص نقش آفرینی های شان در تحقق اهداف والای مقاومت به نقش برنده و تمدن ساز خویش پیش از بیش واقف شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha