یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بیانیه حوزه علمیه خواهران همدان به مناسبت سوم خرداد ماه

حوزه/ در نشست هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد، بر لزوم همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه‌ها برای اجرای ویژه‌برنامه گرامیداشت سوم خرداد تأکید و مطرح شد که دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، نشست هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر، هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر مردم ایران اسلامی با دستان خالی توانستند کار بزرگی انجام دهند.

وی بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌ها برای گرامیداشت سوم خرداد تأکید کرد و گفت: مردم خرمشهر پس از ۴۰ سال از آزادسازی این شهر انتظار دارند که مسئولان نگاه ملی به وضعیت زندگی آن‌ها داشته باشند و کارهای عمرانی در این شهرستان سرعت بیشتری پیدا کند.

با اعتبارات شهرستانی نمی توان جشنواره‌ای در خور شأن خرمشهر برگزار کرد

همچنین در ادامه نادر عمیدزاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امسال به همت دولت سیزدهم و در سفر رئیس‌جمهور به خرمشهر کارگروه توسعه و عمران شهری تشکیل شد تا شاهد تحولات بزرگی در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نگاه ملی به خرمشهر داشته باشند گفت: جشنواره تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر باید با نگاه ملی برگزاری شود و نمی‌توان با اعتبارات شهرستانی آن را برگزار کرد؛ ازاین‌رو نیاز است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه اساسی برای این جشنواره داشته باشد.

برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر

در ادامه سردار عبدالرضا حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهارداشت: خرمشهر ۵۷۵ روز در اسارت بود و در ۲۵ روز با تلاش ایثارگران و شهدایی که امروز بین ما نیستند آزاد شد و برای آزادسازی آن سه الی پنج هزار نفر از ارتش، سپاه و بسیج شهید شدند.

وی به برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و افزود:در کنار حضور مسئولان کشوری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر برگزار خواهد شد.

سردار حاجتی با بیان اینکه منطقه آزاد باید برای برگزار جشنواره تئاتر خرمشهر تلاش بیشتری داشته باشد گفت: فریاد خرمشهر فریاد مظلومیت است و این انتظار وجود دارد در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان بیشتر هزینه شود.

حضور ۲۲ استان در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

در پایان نیز رضا مردانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، به فعالیت ۶ ماهه ستاد اجرایی بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این جشنواره به خاطر شیوع کرونا ۲ سال با وقفه مواجه شد ولی امسال با همت انجمن نمایش خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۲ استان در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، بیان داشت: سازمان منطقه آزاد اروند ۲ میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره در اختیار دبیرخانه جشنواره و ارشاد خرمشهر اختصاص داده است؛ ازاین‌رو از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم تا برای برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر همکاری کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha