جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
المصطفی

حوزه/ پروفسور حیدرعلی اف، رئیس دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان و مشاور عالی نخست وزیر این کشور، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به پروفسور حیدرعلی اف و همراه وی، اظهار امیدواری کرد این سفر سرچشمه گسترش همکاری‌های دوجانبه باشد.
وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و ابراز داشت: دانشجویان دانشگاه بین‌المللی المصطفی را دانش‌پژوهانی از حدود ۱۳۰ ملیت تشکیل می‌دهند و این فراگیران، بهترین سفیران فرهنگی و دوستی میان جمهوری اسلامی ایران و ملت های خود از جمله کشور دوست و همسایه، قرقیزستان هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر بین‌المللی دانشگاهی، خاطرنشان کرد: واحدهای جامعةالمصطفی در شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان، به فعالیت علمی اشتغال دارند. رشته‌های جامعةالمصطفی در سه محور علوم اسلامی، انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌شوند و البته در برخی نقاط، مجوز ارائه رشته‌های دیگری مانند پرستاری نیز اخذ شده است.
وی دانشگاه مجازی المصطفی را پذیرای دانشجویان غیرحضوری جامعةالمصطفی خواند و افزود: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی، سالانه میزبان شمار زیادی از استادان و دانش‌پژوهان از کشورهای مختلف جهان است که علاقه‌مند آشنایی و فراگیری علوم اسلامی هستند.
رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با بیش از دویست دانشگاه و مرکز علمی در نقاط مختلف جهان، یادآور شد: جامعةالمصطفی در هفته گذشته، میزبان شماری از سفرای کشورهای مختلف بود و گفت‌وگوهای بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه صورت گرفت. معتقدیم همکاری‌های بین دانشگاهی می‌تواند زمینه را برای گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی و سیاسی کشورها فراهم آورد؛ البته کشورهایی مانند قرقیزستان که نزدیکی فرهنگی و روابط تاریخی عمیق‌تری با جمهوری اسلامی ایران دارند، بی‌شک از اولویت بالاتری برای گسترش همکاری‌ها برخوردار هستند.
وی ادامه داد: جامعةالمصطفی از گذشته با دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان ارتباطات علمی خوبی داشته است و علاقه‌مند گسترش این روابط در زمینه‌های مختلف هستیم. امیدواریم این همکاری‌ها الگوی بسیار خوبی برای همکاری‌های علمی میان دو کشور فراهم آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در پایان با اشاره به برخی زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، اظهار داشت: جامعةالمصطفی با علاقه‌مندی، پیشنهادهایی را که برای توسعه همکاری‌های ارائه گردید، مانند پیشنهاد اجرای برخی رشته‌های علوم انسانی و اسلامی به زبان فارسی در دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان بررسی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری یکدیگر، زمینه را برای گسترش همکاری‌های مشترک در عرصه‌های گوناگون فراهم آوریم.
پروفسور حیدرعلی‌اف نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان در مقایسه با جامعةالمصطفی، دانشگاه جوانی به شمار می‌آید که با سرعت بسیار خوبی رو به پیشرفت و توسعه قرار دارد.
وی با تشریح همکاری‌های علمی دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان با مراکز علمی و دانشگاهی جهان و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، ابراز داشت: این دانشگاه با دانشگاه‌های معتبر جهان روابط علمی خوبی برقرار نموده است و طرح‌ها و پروژه‌های مهمی با همکاری این دانشگاه‌ها در دست اقدام دارد.
رئیس دانشگاه بین المللی قرقیزستان، در پایان با ابراز علاقه‌مندی برای برگزاری رشته‌های علوم انسانی و اسلامی با همکاری جامعةالمصطفی، اظهار داشت: دانشگاه ما علاقه‌مند اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مختلفی تحت نظر سازمان ملل متحد است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه، از همکاری‌های جامعةالمصطفی نیز بهره‌مند گردیم.
شایان ذکر است، در پایان این جلسه، توافق گردید زمینه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان و جامعةالمصطفی مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha