پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قاضی عسکری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکری گفت: اسلام در ادیان جهانی تنها دینی است که به تعلیم و تربیت اهمیت داده و آن را واجب کرده است. هدف از تربیت، بندگی خدا و خدمت به خلق خداست که همان تعلیمات دینی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اولین جلسه کنفرانس دو روزه تعلیمات دینی در حسینیه ذوالفقار حسین سیتهل هند برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی رئیس سازمان تنظیم المکاتب هند خطاب به شرکت کنندگان گفت: تواریخ انبیا آن چیزی است که در قرآن کریم ذکر شده و در آن تردیدی نیست. اما تاریخی که در روایات و کتب تاریخی است نیاز به تحقیق دارد زیرا شامل اسرائیلیات نیز می شود. بنابراین ما نباید ذهن خود را انبار اطلاعات بدانیم، بلکه مانند زنبور عسل چیزهایی را که نور و شفا می بخشد، بگیریم، همانطور که عسل شفا می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی سید محمد عسکری مدیر جامعه اهل بیت دهلی، نیز ضمن سخنانی، اظهار داشت: اسلام در ادیان جهانی تنها دینی است که به تعلیم و تربیت اهمیت داده و آنرا واجب کرده است. هدف از تربیت، بندگی خدا و خدمت خلق خداست که همان تعلیمات دینی است. اما اگر هدف از تربیت رسیدن به دنیا باشد، تربیت دینی نیست حتی اگر قرآن و فقه نیز بخوانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha