پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کودکان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشکین‌شهر گفت: شخصیت کودک به مثابه تکه‌های پازل به تدریج و با الهام از رفتار پدر و مادر ثبات می‌یابد و در واقع هویت دینی کودک براساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم فاطمه نعمتی در آیین پایان سال تحصیلی مرکز پیش‌دبستانی نونهالان اهل بیت(ع) وابسته به مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشکین‌شهر، اظهار داشت: هفت سال دوم رشد کودک، سال‌های تربیت اوست و والدین لازم است که در این دوره، رعایت ادب را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی افزود: شخصیت کودک به مثابه تکه‌های پازل به تدریج و با الهام از رفتار پدر و مادر ثبات می‌یابد و در واقع هویت دینی کودک براساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشکین‌شهر، با تاکید بر لزوم احترام به پدر و مادر در خانواده توسط فرزندان، تصریح کرد: متأسفانه در برخی از خانواده‌های امروزی با نادیده‌ گرفتن این اصل، جایگاه مردان از نقش راهبری به نقش‌های کلیشه‌ای تبدیل شده که این امر تنزل ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی کودک را در پی خواهد داشت.

نعمتی، با اشاره به نقش فرزندآوری در الگوی تربیتی یادآور شد: از آسیب‌های تک فرزندی، بحث الگوی تربیتی است، چرا که در خانواده پرجمیعت فرزندان کوچک‌تر از فرزندان بزرگتر الگو می‌گیرند و زحمت والدین در تربیت فرزندان بعدی کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha