پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تربیت فرزند

مشاور مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال عنوان کرد: مدیریت رفتار در والدین کلید تربیت موثر است و والدین باید قدرت تدبیر و مدیریت را قبل از تربیت فرزند در خود پرورش دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طاهر اصلانی، در نشست‌ مجازی مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) شهرستان خلخال با عنوان "مهارت‌های زندگی با تاکید بر نقش پدری و مادری در تربیت فرزند" اظهار داشت: قبل از تربیت فرزند، والدین باید تدبیر و مدیریت کافی را در این زمینه داشته باشند تا بتوانند فرزندان موفقی تربیت کنند.

وی گفت: تربیت اخلاقی و اجتماعی فرزندان از ضروریات زندگی آنهاست. فرزندان برای موفقیت در نقش‌هایی که در جامعه باید بپذیرند، نیازمند یادگیری مهارت‌های کاربردی از جمله کنترل رفتار و قدرت تصمیم‌گیری و کنترل هیجانات هستند.

مشاور مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل با اشاره به زمان شکل‌گیری شخصیت فرزندان بیان داشت: روانشناسان بر این باورند که عمده شخصیت فرد در همان سال‌های نخست زندگی شکل می‌گیرد و مناسب‌ترین زمان برای پرورش رفتارهای مطلوب برای به کارگیری در دوران‌های بعدی زندگی، زمانی است که هنوز شخصیت کودک شکل نگرفته و مسئولیت این امر حساس در وهله اول بر عهده خانواده به‌ویژه والدین است.

آقای اصلانی، ظهور فناوری و تغییر ارتباطات در تربیت کودک را موثر دانست و اذعان داشت: با توجه به ظهور عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوع تربیت نیز در این عصر با دوره‌های گذشته متفاوت است به‌گونه‌ای که در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی از جمله ماهواره‌ها، اینترنت، تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی با کمرنگ‌شدن نقش والدین در تربیت فرزندان مواجه هستیم که نتیجه آن، قرار گرفتن بنیان خانواده در مسیر تهاجم فرهنگی و دورشدن والدین از فرزندان است.

مشاور مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل بیان داشت: برای داشتن خانواده متعادل، والدین علیرغم اینکه بایستی نقش پدری و مادری خود را به خوبی ایفا کنند، از نقش همسری خود نیز غافل نشوند و بین آن‌ها تناسب ایجاد کنند. غفلت از یک نقش در بحث تربیت، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای خانواده و جامعه در پی دارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha