سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فرزند آوری

حوزه/ مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: اهمیت فرزند آوری در روایت امام صادق(ع) و صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) بیان شده است که باید مورد تبیین قرار گیرد.

طاهره عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت فرزندآوری به خصوص در شرایط فعلی جامعه و بحران پیری جمعیت، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود: پس از مرگ به انسان پاداشی نمی‌رسد مگر به واسطه سه چیز، صدقه ای که در زمان زندگی خود داده و پس از مرگ او نیز جاری باشد، سنت هدایتگری که بنا نهاده و پس از مرگش نیز بدان عمل شود و فرزند صالحی که برایش طلب آمرزش کند.
وی افزود: صدقه وقتی صرف ایجاد یک بنیاد و نهاد خیریه ای شود، سود آن متوقف نمی شود وقتی کسی مدرسه ای یا بیمارستانی یا مسجدی ایجاد می کند تا زمانی که اشخاص از آن استفاده کنند صدقه جاری آن به کسی می رسد که آن را ایجاد کرده باشد.
مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی ادامه داد: وقتی انسان کار خوبی را در جامعه بنیان گذاری می کند تا زمانی که افراد آن کار نیک را ادامه دهند ثواب آن به شخصی که دستش از دنیا کوتاه است می رسد.
وی با اشاره به دعای ۲۵ از صحیفه سجادیه گفت: در این دعا، امام سجاد(ع) از خداوند می خواهد و می فرماید: پروردگارا بر من منت گذار به بقای فرزندانم و به شایسته‌نمودن ایشان برای من و به برخورداری من از آنان.
عبداللهی بیان داشت: امام سجاد(ع) در این دعا از حقوق متقابل والدین و فرزندان سخن گفته است و در آن برخورداری فرزندان از نعمت‌های اخروی و معنوی را آرزو کرده است.
وی خاطر نشان کرد : از برکات داشتن فرزند صالح است همین دعای خبر برای والدین است که میتواند تا قیامت برای آنان صدقه جاریه محسوب شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha