جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب لنجانی مقیم قم

حوزه/ آیت الله العظمی بهجت بیان کرده بودند که اگر کسی خوب نماز بخواند، مطالعه ای را که یک ساعت باید بخواند و بفهمد، ده دقیقه ای می خواند و می فهمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رحیمیان در جلسه طلاب و فضلای لنجانی مقیم قم که با موضوع شیوه های دعوت به نماز در زیرزمین مسجد حضرت سلمان قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: در توصیف نماز امام صادق علیه السلام آمده است که ابان بن تغلب می گوید به محضر آقا شرفیاب شدم و ایشان مشغول نماز بودند؛ رکوع و سجده ایشان طولانی بود و ذکرهای حضرت را در رکوع و سجده شمردم و ایشان در رکوع ۶۰ مرتبه و ذکر سجده را ۶۰ مرتبه تکرار کرده اند

وی ابراز داشت: آیت الله بروجردی در اواخر عمر در منزل نماز خود را می خواندند و نمی توانستند به مسجد اعظم بروند؛ خادم ایشان نقل می کند که موقع نماز ظهر به داخل اتاق رفته و یک ساعت از اتاق بیرون نمی آمدند و نماز ظهر و عصر ایشان با تعقیبات، یک ساعت طول می کشید.

این استاد مرکز تخصصی نماز خاطرنشان ساخت: گاهی اوقات مناسب است که جدای از نماز جماعت که می گویند مانند ضعیف ترین افراد نماز بخوانید، خودمان نماز مستحبی خوانده و یا اگر فرادا می خوانیم، نماز طولانی تری بخوانیم.

سخنران این جلسه تصریح کرد: گاهی خدای متعال از نماز بندگان خود گلایه می کند که زود نماز خود را می خوانند و سریع به اتمام می رسانند.

حجت الاسلام رحیمیان بیان داشت: درباره نماز امام صادق علیه السلام بیان می کنند که «لا یسجد علی طین الحسین/ سجده نمی کردند مگر بر خاک امام حسین (ع)» و درباره شهید احمدی روشن نیز بیان می کنند که بسیار اهتمام داشت که فقط بر تربت امام حسین (ع) سجده کند و نماز بخواند.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که مناسب است داشته باشیم، مقید شدن به مستحبات نماز است که بسیار می تواند کمک کار ما باشد؛ آیت الله العظمی بهجت بیان کرده بودند که اگر کسی خوب نماز بخواند، مطالعه ای را که یک ساعت باید بخواند و بفهمد، ده دقیقه ای می خواند و می فهمد.

راهکار جالب و شنیدنی آیت الله العظمی بهجت برای فهم بهتر دروس

استاد مرکز تخصصی نماز در بخش دیگر از سخنان خود به شیوه های دعوت به نماز پرداخت و ابراز داشت: نماز اصل است و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ/ امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته‌ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروی نمودند».

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز یکی از مشکلات تبلیغی ما این است که شیوه دعوت به نماز بلد نیستیم و شیوه های بسیار مناسبی برای دعوت وجود دارد که کاربردی است و جواب داده است.

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: یکی از شیوه های دعوت به نماز، شیوه الگویی است و خداوند متعال فرموده است: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ/ مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود».

وی بیان داشت: شیوه دوم، پاسخ به شبهات و بازکردن گره های ذهنی است؛ ما باید شبهاتی که در موضوع نماز است را جمع آوری کرده و پاسخ دهیم تا با رفع شبهات، آنان را به نماز دعوت کنیم.

راهکار جالب و شنیدنی آیت الله العظمی بهجت برای فهم بهتر دروس

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب و فضلای لنجان به ایراد سخن پرداخت و گفت: دور هشتم مجمع نمایندگان طلاب در حال اتمام است و به زودی انتخابات دور نهم مجمع نمایندگان طلاب برگزار خواهد شد و ان شاءالله شرکت پرشور داشته باشند تا لنجان مجددا در مجمع، نماینده داشته باشد.

وی ابراز داشت: از هیأت مدیره قبلی مجمع طلاب لنجان نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم که زحمات بسیاری را متقبل شده اند و برای هیأت مدیره جدید هم آرزوی توفیقات بیشتر را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha