پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان گفت: حضور حجم بسیار زیاد زائرین اربعین در همدان، می‌تواند گامی مثبت در رشد و پیشرفت اقتصاد استان را رقم بزند که نیازمند برنامه ریزی صحیح در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی اربعین حسینی استان، با بیان اینکه حضور زائرین اربعین در استان همدان، ظرفیت عظیمی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، اظهار داشت: عبور بیش از یک‌ میلیون نفر زائر از همدان ظرفیتی است که می‌توان هم در عرصه معنوی و هم در عرصه تحقق جهاد تبیین به درستی از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه از موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری شود، گفت: توجه به مسائل معنوی و تبلیغی امر ضروری است اما در کنار آن نیز ضروری است تا نسبت به مباحث گردشگری و معرفی استان اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری و کشاورزی دو صنعت مهم در استان همدان برای اشتغال جوانان است، مطرح کرد: حضور این حجم بسیار زیاد از زائرین در همدان، می‌تواند گامی مثبت در رشد و پیشرفت اقتصاد استان را رقم بزند که نیازمند برنامه ریزی صحیح در این حوزه هستیم.

وی افزود: در مسیر رفت و برگشت زائران، با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان و تولیدکنندگان خرد و یا کارآفرینانی که محلی برای فروش محصولات خود ندارند، همانند موسسات خیریه و یا بانوان سرپرست خانواده، لازم است که بازارچه‌هایی، مبتنی بر نیاز زائران طراحی شود که هم به اقتصاد استان کمک کند و هم به اقتصاد این افراد.

حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تجمع هیئت‌های حسینی در روز اربعین، خاطر نشان کرد: نتیجه تجمع بزرگ هیئت‌ها هویت بخشی به شهر خواهد بود و لذا خوب است که تجمع هیئت‌ها را به جز ایام اربعین، در محرم نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha