جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ رضاوندی گفت: عده‌ای در جامعه به دنبال ترویج بی بندوباری هستند و نتیجه این امر پر شدن جامعه از فساد و ویرانی بنیان های دینی، فرهنگی و اجتماعی و خانواده هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد امام رضا( ع) در مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها نقده برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا علیه السلام همانند پیشوایان دیگر شیعه دارای فضیلت های بسیاری است که به عنوان‌ نمونه می توان به بردباری، حلم و اخلاق پسندیده ایشان اشاره کرد.

وی، کریم بودن را از دیگر اوصاف امام رضا علیه السلام عنوان کرد و افزود: جود و کرم از خصوصیات امام رضا علیه السلام بود و حضرت به نیازمندان و فقرا رسیدگی می کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر خصوصیات علی بن موسی علیه السلام دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در زندگی امام رضا علیه السلام نمود فوق العاده ای داشت و حضرت در رفتارهای یاران و اصحابش بسیار دقت می کردند و به کارهای آن‌ها حساسیت نشان می دادند و حتی به کارهای ناشایست مأمون عباسی نیز تذکر می داد.

وی اضافه کرد: ما طلاب هم باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهمیت بدهیم و اگر امروز جامعه شاهد برخی رفتارهای ناهنجار است و یا در مقوله حجاب و اعتقادات سستی ملاحظه می شود، ریشه در ترک امر به معروف ونهی از منکر دارد.

رضاوندی در پایان گفت: عده‌ای در جامعه به دنبال ترویج بی بند و باری هستند و نتیجه این امر پر شدن جامعه از فساد و ویرانی بنیان های دینی، فرهنگی و اجتماعی و خانواده هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha