جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای جنوب کرمان

حوزه/ نماینده شهرستان های جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم به روحانیت اعتماد دارند و پشت سر آنان حرکت می کنند و باید قدردان این اعتماد بود و با قدرت به پیش رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر منصور شکراللهی در جلسه طلاب و فضلای پنج گنج مقیم قم که در مسجد صادقیه برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل درباره مقام روحانیت بیان کردند: «روحانیت جانشین پیامبران و اولیاء الهی است» که نشان دهنده جایگاه و مقام روحانیون عزیز ماست.

وی ابراز داشت: روحانیت در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، همیشه در خط مقدم بوده و در جهاد تبیین نیز فرماندهی را به دست دارد.

نماینده شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: روحانیت در قبل از انقلاب نیز پشتیبان مردم بوده و بعد از انقلاب نیز همین مسیر را پیموده است و همراه و همگام با مردم به پیش رفته است.

دکتر شکراللهی تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال مخابره این مسئله است که حکومت دینی توانایی اداره جامعه و مردم را ندارد و با جهاد تبیین که وظیفه همه ماست، باید با این دشمنی ها، مقابله نموده و روشنگری نماییم.

وی بیان داشت: امروز نادیده گرفتن خدمات نظام، ظلم به کشور و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است؛ البته مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن تلاش کرد.

نماینده شهرستان های جنوب کرمان اظهار داشت: مردم به روحانیت اعتماد دارند و پشت سر آنان حرکت می کنند و باید قدردان این اعتماد بود و با قدرت به پیش رفت.

دکتر شکراللهی ابراز داشت: دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران باید با جهاد تبیین بیان شود و پرقدرت در این عرصه ظاهر شد و روحانیت نقش بی بدیلی در این صحنه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز بحمدالله طلاب و فضلای کارآمد و فاضلی در جمع طلاب جنوب کرمان حضور دارند که مورد اعتماد مردم بوده و در منطقه نقش آفرین هستند.

مردم به روحانیت اعتماد دارند/ دستاوردهای نظام باید به درستی بیان شود

نماینده شهرستان های جنوب کرمان در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: دولت سیزدهم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، بحمدالله دولتی مردمی بوده و با حضور در استان های گوناگون، با مشکلات موجود آشنا شده تا بتوانند از معضلات جامعه بکاهند.

سخنران این جلسه بیان داشت: با حذف ارز ترجیحی دست عده ای سودجو و مفسد قطع شده و بر علیه آن در حال سیاه نمایی هستند؛ البته با اجرای آن مشکلاتی به وجود آمده؛ اما ان شاءالله این مشکلات حل خواهد شد و به ثبات اقتصادی خواهیم رسید.

دکتر شکراللهی اظهار داشت: پنج شهرستان جنوب کشور دارای ۳۲ هزار کیلومتر و یک هزار و ۲۰۰ روستا می باشد که بحمدالله دولت انقلابی سیزدهم، کمک های خوبی را در این هشت ماه برای پنج گنج داشته است.

وی ابراز داشت: ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی مادر در این منطقه آغاز شده و ان شاءالله تلاش می کنیم تا در دو سال آینده ساخت آن به اتمام برسد و ثمرات و بهره آن به تمام مردم برسد.

نماینده شهرستان های جنوب کرمان افزود: البته می توانستیم بیمارستان های کوچکی در تمام مناطق ساخته شود؛ اما بیمارستانی مادر در حال ساخت است تا با تمام امکانات و تخصص های گوناگون به مردم خدمت رسانی کند.

سخنران این جلسه تصریح کرد: تاکنون دستگاه ام آر آی در منطقه خود نداشته ایم و مردم با معطلی سه چهار ماهه باید در بندرعباس وقت می گرفتند؛ ولی با پیگیری های زیادی که داشته ایم، یک دستگاه ام آر آی با کارآیی بالا به ما اختصاص داده شده و ان شاءالله در تیرماه امسال در کهنوج مستقر خواهد شد.

دکتر شکراللهی بیان داشت: ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان های پنج شهرستان از دیگر برنامه های ماست که پیگیر آن هستیم و ان شاءالله ساخت بیمارستان فاریاب را در دستور کار قرار داده ایم.

نماینده شهرستان های جنوب کرمان اظهار داشت: ساخت و تکمیل جاده ها و پل های گوناگون در پنج گنج از دیگر برنامه های ماست که بسیاری از جاده ها و پل ها آغاز شده و به زودی تکمیل خواهند شد.

سخنران این جلسه ابراز داشت: در بحث آب و برق پنج گنج نیز وارد عمل شده و ان شاءالله تا پایان سال مشکلات موجود مرتفع خواهد شد و مشکل برق نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان ساخت: افتتاح مجتمع آب رودبار، مجتمع آب چاه حسن، مخزن آب منوجان و نودج، و ... به زودی انجام خواهد شد و از مشکلات آبی منطقه کم خواهد شد.

دکتر شکراللهی تصریح کرد: به دنبال ترمیم و تقویت زیرساخت های پنج گنج هستیم تا از مشکلات موجود منطقه بکاهیم.

نماینده شهرستان های جنوب کرمان بیان داشت: در مباحث ورزشی نیز پیگیری های مناسبی صورت گرفته تا زیرساخت های ورزشی مناسبی را برای ورزشکاران منطقه فراهم آوریم و بحمدالله کمک های مناسبی از سوی وزارت ورزش و وزارت نفت صورت گرفته است و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای مباحث ورزشی بودجه گرفته ایم.

دکتر شکراللهی در پایان این جلسه به برخی از سوالات، پیشنهادات و مشکلات مطروحه از سوی طلاب در این جلسه پاسخ داد.

مردم به روحانیت اعتماد دارند/ دستاوردهای نظام باید به درستی بیان شود

همچنین حجت الاسلام فروتن، نماینده طلاب پنج گنج استان کرمان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال ۱۳۶۸ با دستور امام راحل و با پیگیری های بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مشکینی راه اندازی شد و رهبر معظم انقلاب نیز عنوان مجمع را عنوانی شیرین و امیدبخش توصیف کرده اند.

وی ابراز داشت: اجتماعات طلاب و فضلا دارای خیرات و برکات بسیاری بوده و ان شاءالله بتوانیم شاهد حضور بیشتر دکتر شکراللهی، نماینده شهرستان‌های کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب باشیم.

یادآور می شود: در ابتدای این جلسه، نمایندگان طلاب این پنج شهر به بیان دغدغه ها، نظرات، پیشنهادات، مشکلات و ... پرداختند.

گفتنی است: حجت الاسلام بیانی نیز گزارشی از صندوق قرض الحسنه شهید رضوانی پنج گنج ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    مشکل در اینجاست که روحانیت به مردم اعتماد ندارند مثلا میگویند رانت ارز ترجیحی مربوط به 4100 نفر است و برای حدف آن 84 میلیون نفر باید آسیب ببیند