سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مجید اقاجانی

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت آذربایجان شرقی از اظهارات غیرکارشناسی یک پزشک درباره نماز که از شبکه ۳ صدا و سیما پخش شد، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجید آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت آذربایجان شرقی نسبت به سخن غیرکارشناسی در مورد نماز در برنامه طبیب، واکنش نشان داد و گفت: دین مبین اسلام با در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط روحی و جسمی مکلفین مسائل دین را بیان کرده است. به عنوان مثال: نحوه اداء نماز در حالت سلامت جسمی با حالت کسالت جسمی و یا نماز در حالت حضر (نماز در وطن) یا سفر(نماز مسافر) و…. متفاوت می باشد.

وی افزود: خلاصه احکام الهی به گونه ای نیست که باعث افتادن در مشقت و مریضی شود، بنابراین سخن غیرکارشناسی که در برنامه طبیب مطرح شده کاملا اشتباه بوده است و نشانگر بی اطلاعی آن شخص از مسائل دینی می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت آذربایجان شرقی افزود: آن شخص در برنامه زنده گفته است: نماز خواندن علت آمار بالای آرتروز زانو در بین مسلمانان است. در حالی که باید گفت طبق آمار جهانی انگلیس رتبه اول دنیا در مبتلا به آرتروز زانو را دارد و اندونزی بزرگترین کشور اسلامی آخرین رتبه ی دنیا را دارا می باشد. همچنین دانشمندان غربی به این نتیجه رسیده اند که نماز در درمان برخی امراض جسمی موثر است.

وی در پایان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی درخواست کرد از افراد متخصص (کارشناسان نماز) برای تبیین و رفع این شبهه که در افکار عمومی ایجاد شده است، دعوت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha