یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار شستا با قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: آذربایجان غربی نه تنها در خصوص تولید، بلکه در خصوص صادرات و فروش فرامرزی نیز ظرفیت های مناسبی دارد این امر اهمیت موضوع را دوچندان می کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار جمعی از معاونین شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و شرکت های تابعه، که صبح دوشنبه برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم رعایت عدالت در تمامی عرصه ها، گفت: انتظار می رود شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در راستای رعایت عدالت، نسبت به استان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: شرکت شستا تاکنون سرمایه گذاری چندانی در استان آذربایجان غربی انجام نداده است لذا با توجه به اهمیت این استان، انتظار می رود مدیران این مجموعه اقدامات لازم در راستای سرمایه گذاری را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: سرمایه گذاری در استان توسط می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جبران کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به مسئله کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: امرارمعاش درصد زیادی از مردم استان از طریق کشاورزی و دامداری بوده و زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فراهم است لذا انتظار می رود در این زمینه سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع معادن، بیان کرد: استان دارای معادن غنی و متنوعی بوده و متاسفانه در این زمینه نیز سرمایه گذاری کمی صورت گرفته است لذا لازم است برای معادن و صنایع پایین دستی آن سرمایه گذاری مناسبی انجام شود.

وی افزود: در استان معادن و ذخایر بسیاری وجود دارد مثل ذخیره نمک دریاچه ارومیه که بهره برداری درستی از آن انجام نمی شود و معادن تیتان که سرمایه بسیار زیادی هست اما عده ای امتیاز آن را گرفته اند ولی آن را رها کرده و کاری روی آن انجام نمی دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر معادن طلای شهرستان تکاب، در شمال استان نیز معادن بسیار غنی پیدا شده که متاسفانه استان از آن بهره ای نمی برد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه با وجود داشتن کارخانه های پتروشیمی در استان تمامی تولیدات بصورت خام از خارج می شود، گفت: اگر صنایع پایین دستی در استان ایجاد شود، اقتصاد استان را متحول می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به بیان مسئله کارخانجات سیمان استان پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه روند کارخانجات سیمان استان بصورت متعارف بوده و زمینه ای برای رشد و توسعه و بروز کردن آن وجود ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در پایان به ظرفیت مبادلات فرا مرزی استان اشاره کرد و تاکید کرد: آذربایجان غربی نه تنها در خصوص تولید، بلکه در خصوص صادرات و فروش فرامرزی نیز ظرفیت های مناسبی دارد این این امر اهمیت موضوع را دوچندان می کند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

آذربایجان غربی نیازمند سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون است

آذربایجان غربی نیازمند سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون است

آذربایجان غربی نیازمند سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون است

آذربایجان غربی نیازمند سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha