جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، غدیر را حقیقت پیامبر(ص) دانست و گفت: اگر غدیر نبود نیمه شعبانی در کار نبود، غدیر هویت و ریشه شیعه است، اما در مملکت ما غدیر مهجور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغین حوزه علمیه فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، شاخصه های مومنان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شاد بودن در شادی های اهل بیت(ع) و غمگین بودن در عزای اهل‌بیت(ع) یکی از شاخصه های مومن است.

وی در ادامه به برگزاری برنامه های مذهبی اشاره و اضافه کرد: مراسم شهادت ها و روضه ها به خوبی برگزار می شود، اما حق مراسم های شادی اهل بیت(ع) به خوبی ادا نمی شود؛ در مراسم های عزاداری مشاهده می کنیم که از سوی مردم وقف های بسیاری صورت می گیرد اما برای مراسم هایی مانند غدیر اینگونه نیست،

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: روایت های بسیاری برای مراسم شادی وجود دارد، از این رو باید جشن عید غدیر را در حد مطلوب برگزار کنیم؛ طولانی ترین اجتماع مراسم غدیر بوده است، همچنین خطبه های پیامبر(ص) الا غدیر نیز کوتاه بوده است.

وی خطاب به مبلغین استان فارس عنوان کرد: منبرهای خود را کوتاه کنید، مطالعه زیاد دلیل بر طولانی شدن منبر نمی شود، بنابراین باید خطبه ها کوتاه شود تا مردم خسته نشوند همچنین تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: تمام بزرگان شیعه جمع شوند به امام معصوم نمی رسند؛ مقام معظم رهبری فرمودند من خاک پای حضرت علی(ع) نمی شوم، لذا باید حدود و ثغور را حفظ کنیم. امام معصوم قسم می خورد که غدیر از عاشورا و از اربعین مهم تر است؛ نمی گوییم آن ها را کم کنیم، اما غدیر اولویت بیشتری دارد، غدیر از مبعث مهم تر است.

وی با تأکید بر این که اگر غدیر نبود نیمه شعبانی در کار نبود، تصریح کرد: غدیر هویت و ریشه شیعه است. حضرت زهرا(س) فرمود اگر غدیر احیا می شد دو نفر با یکدیگر دعوا نمی کردند؛ در مملکت ما غدیر مهجور است، اگر یک خبرنگار به کشورهای غیر اسلامی برود بپرسد گاندی کیست؟ همه می دانند، اما اگر بپرسد حضرت علی(ع) کیست؟ کسی نمی داند، چرا در کتب درسی نباید مسائل ولایت بیان شود.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شجاعت، علم، قضاوت و توانمندی حضرت علی(ع) بی نظیر است؛ امامان در موضوع علم به کسی قدرت ندادند و بارها بیان کردند از ما بپرسید؛ ولایت با نماز و حجاب قابل قیاس نیست، اگر ریشه را محکم کنیم دیگر مسائل برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: ولایت از اصول دین است و اگر ولایت احیا شود تمام مفاسد برطرف می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha