شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) گفت: با اتمام دوره سطح سه رشته کلام اسلامی، سطح چهار این رشته با گرایش "مبدأ و معاد" در حوزه علمیه یزد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار درباره برگزاری سطح چهار رشته کلام اسلامی در حوزه علمیه یزد، اظهار کرد: با اتمام دوره سطح سه رشته "کلام اسلامی"، سطح چهار این رشته با گرایش "مبدأ و معاد" در حوزه علمیه یزد برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که متقاضیان تحصیل در سطح چهار حوزه یزد را از لحاظ علمی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: سطح علمی متقاضیان شرکت کننده در مصاحبه علمی مانند شرکت کنندگان شهرهای قم و اصفهان بوده است که در مجموع، نمره قابل قبولی دریافت نمودند.

وی با بیان این مطلب که ٣٠ نفر از طلاب یزد برای تحصیل در سطح چهار رشته "کلام اسلامی گرایش مبدأ و معاد" شرکت کردند، افزود: از این تعداد پس از آزمون و مصاحبه علمی، ٨ نفر حائز شرایط لازم برای تحصیل در این رشته تشخیص داده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار پیرامون اهمیت تحصیل در رشته کلام اسلامی، عنوان کرد: دین مبین اسلام بر دو بخش اصول و فروع استوار است که مبحث اصول دین در رشته "کلام اسلامی" مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام هر ساله شبهات اعتقادی زیادی را طراحی و منتشر می کنند که باید با پاسخ های دقیق علمی به این شبهات، مسلمانان و علی الخصوص شیعیان را در استواری بر مسائل اعتقادیشان یاری کرد که این مهم را علم "کلام اسلامی" بر عهده دارد.

رئیس مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: تحصیل و تدریس علم "کلام اسلامی" در یزد سابقه دیرینه دارد و از اساتید این علم می توان به مرحوم آیت الله مصباح یزدی (رحمت الله علیه) اشاره کرد که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون جایگاه ایشان "اگر مطهری و علامه طباطبایی نداشتیم، مصباح یزدی را داشتیم".

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha