دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: لازم است که به عنوان مبلغین و خواص جامعه، با مطالعات عمیق و دقیق نسبت به جریان غدیر و اساساً مبحث امامت و ولایت آمادگی خود را برای دفاع از این موضوع مهم اعتقادی که زیر بنای بسیاری از مسائل مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مجموعه بنیاد غدیر استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه غدیر از شعائر مذهبی و از مهم‌ترین آنها است، اظهار داشت: لازم است تا در تعظیم آن بکوشیم و نسبت به ترویج سنت‌هایی مانند عقد اخوت، تحکیم آن با مصافحه، حمد و سپاس خداوند بر نعمت ولایت، اطعام و اظهار شادی با چراغانی مساجد و منازل و اماکن دیگر و سرودهای پر محتوا بکوشیم.

وی افزود: لازم است که به عنوان مبلغین و خواص جامعه، با مطالعات عمیق و دقیق نسبت به جریان غدیر و اساساً مبحث امامت و ولایت آمادگی خود را برای دفاع از این موضوع مهم اعتقادی که زیر بناء بسیاری از مسائل مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، افزایش دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: در جهت تقویت مبانی و معارف اسلامی، خصوصاً اصل اساسی امامت و ولایت، می‌توان با آموزش‌های تخصصی و البته ساده و روان برای آحاد جامعه از ظرفیت روحانیون و مبلغین استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم گاهی با بیان چند جمله کوتاه منطقی و قابل فهم، نه تنها پاسخ قانع کننده‌ای به سوالات داده می‌شود و شبهات ذهنی آنان برطرف می‌گردد، بلکه برای همیشه در برابر وسواسان خنّاس، مقاوم و نفوذ ناپذیر خواهند بود.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی عضو جامعه روحانیت شیراز نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ورود حوزه به موضوع فضای مجازی و پاسخ به شبهات، اظهار داشت: لازم است زیر ساخت‌های فضای مجازی در حوزه علمیه تامین شود تا حوزه علمیه نیز در فضای مجازی به عنوان مرزبان، فعالیت‌های مطلوبی داشته باشد.

وی یادآور شد: نیازمند تامین نیازها در بحث نیروی انسانی، سخت افزارها و نرم افزارها هستیم، چرا که امروز جهاد اکبر وارد شدن در بحث فضای مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha