شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کنفرانس

حوزه/ دبیر اولین کنفرانس بین المللی "رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری" از ارسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی نوریجانی، طی سخنانی در نخستین کنفرانس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: درباره چیستی و چرایی برگزاری این کنفرانس آن چه قابل توجه است که این پیش از هر چیز بدانیم مرامنامه نظام جمهوری اسلامی در این روزها بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است. بر همین اساس، سال گذشته نشستی را در باشگاه توسعه سواد رسانه ای یونسکو داشتیم و بنا بود کار مؤثری را در این فضا انجام دهیم و کار مفیدی را در اجتماع داشته باشیم.

وی افزود: قاعدتاً باید کمیسیون ملی یونسکو و باشگاه های یونسکو در کشورها ایجاد می شدند تا قدرت حاکمیت آن کشور ها را بیشتر کنند. با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم، دوستان به این نتیجه رسیدند که حکمرانی سایبری اهمیت ویژه ای دارد؛ از این رو در همین راستا از افراد مختلفی در حوزه های گوناگون که با حکمرانی سروکار دارد دعوت به عمل آمد و هیئت علمی کنفرانس شکل گرفت و حدود هشت ماه پیش کار آغاز شد.

وی همچنین گفت: حدود ۱۶۰ چکیده مقاله به کنفرانس آمد و در نهایت به حدود ۱۲۰ مقاله رسیدیم. مقالات داوری شدند و این اتفاق مهم علمی رقم خورد.

حجت الاسلام نوریجانی بیان داشت: بی شک اگر عزم و همت دوستان و عزیزانی که به ما کمک کردند نبود به اینجا نمی‌رسیدیم، کما این که باید اشاره کنم که در همین خصوص بیش از سی دانشگاه و مرکز علمی هم با ما مشارکت دارند، ضمن آن که سازمان ها و موسساتی که در حوزه های مرتبط با حکمرانی سایبری و سواد رسانه ای فعالیت دارند نیز با ما همکاری مناسبی داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha