چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تبریز

حوزه / مدیر حوزه علمیه بناب ضمن توصیه به ذاکرین، مسئولین هیئات و هیئت امنای مساجد به رعایت نماز اول وقت، گفت: در عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها، اهداف و فلسفه قیام امام(ع) و اجرای دستورات الهی، سنت‌های رسول خدا و سیره ائمه معصومین(ع) به مردم گفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم همایش طلایه داران تبلیغ با رویکرد مطالبات مقام معظم رهبری در کاهش آسیب‌های اجتماعی امروز در شهرستان بناب برگزار شد.

آیت الله عبدالمجید باقری بنابی در این همایش با تشریح فلسفه قیام اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) رقابت سیاسی برای به دست گرفتن قدرت، کشورگشایی و جست وجوی ثروت نبود، بلکه برای نشان دادن اصول و ارزش‌های درخشان دین به مردم، اصلاح و ریشه کن کردن فساد در میان امت رسول الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: معاویه و فرزندش یزید با تظاهر به اسلام، تعالیم و ارزش‌های اسلام را عملا زیر پا می‌گذاشتند و چون این کار توسط کسانی انجام می‌شد که عنوان «خلیفه رسول الله» را یدک می‌کشیدند، در دراز مدت سبب محو حقیقت اسلام می‌شدند و لذا انسان‌های غافل و سطحی نگر همه آن کارهای ناروا را به منزله احکام و تعالیم اسلامی می‌پنداشتند.

مدیر حوزه علمیه بناب ضمن توصیه به ذاکرین، مسئولین هیئات و هیئت امنای مساجد به رعایت نماز اول وقت، گفت: در عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها، اهداف و فلسفه قیام امام(ع) و اجرای دستورات الهی، سنت‌های رسول خدا و سیره ائمه معصومین(ع) به مردم گفته شود.

حجت الاسلام حمیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب نیز در این همایش با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: از اهداف امام حسین(ع) توجه به اقامه نماز اول وقت بود و لذا لازم است که تمام هیئت‌ها سعی کنند موقع اذان، عزاداری را تعطیل کرده و در نماز اول وقت حاضر شوند.

وی خطاب به مادحین با اشاره به اینکه سعی شود از اشعار با محتوا و صحیح استفاده شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه برخی دشمنان داخلی و خارجی با طرح برخی شبهه‌ها در صدد تحریف قیام امام حسین(ع) و مفهوم اصلی عاشورا هستند، بنابراین لازم است که مراقب این شبهه‌ها باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب، ولایت مداری و انقلابی‌گری را از ویژگی‌های عزاداران حسینی دانست و گفت: هیئت‌ها نباید به چشم رقیب به همدیگر نگاه کنند، چرا که هدف همه در ایام محرم یکسان است و اقامه عزای حضرت است.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا، از تمامی مسئولین هیئت‌های حسینی می‌خواهیم تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha