دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عاشورا

حوزه/ مدرّس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: لحظه به لحظه رفتار کاروان حسینی تا واقعه عاشورا مملو از آموزه‌های انسان‌ساز است، آموزه‌هایی که توجه و عمل به هر کدام از آنها فرد را از عمق جهالت به اوج قله معنویت سوق می‌دهد.

«طاهره عبداللهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به نکات تربیتی در قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: طی این هزار و چهارصد ساله گذشته بسیاری از انسان‌ها به واسطه توسل به ساحت مقدس امام حسین(ع) و توجه به درس‌های عاشورا مسیرشان از سوی ضلالت و گمراهی به سوی هدایت و نورانیت تغییر یافت.
وی افزود: یکی از این موارد درخواست امام حسین در شب تاسوعا است، امامی که هیچ درخواستی در وقایع مهم حادثه کربلا نداشت.اما در نقل تاریخ می خوانیم که حضرت امام حسین علیه السلام خطاب به حضرت عباس علیه السلام فرمودند: نزدشان برگرد و اگر می‌‏توانی کارشان را تا صبح فردا به عقب بینداز و آنها را امشب از ما دور کن، تا که شاید امشب به درگاه پروردگارمان نماز بگذاریم و او را بخوانیم و از او طلب مغفرت بکنیم، خدا می‏‌داند که من نماز به درگاهش و تلاوت کتابش و دعا و استغفار زیاد را دوست می‏‌دارم؛ ارْجِعْ إِلَیْهِمْ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تُؤَخِّرَهُمْ إِلَی الْغُدْوَة وَ تَدْفَعَهُم‏ عَنَّا الْعَشِیَّةَ لَعَلَّنَا نُصَلِّی لِرَبِّنَا اللَّیْلَةَ وَ نَدْعُوهُ‏ وَ نَسْتَغْفِرُهُ‏ فَهُوَ یَعْلَمُ أَنِّی قَدْ أُحِبُّ الصَّلَاةَ لَهُ وَ تِلَاوَةَ کِتَابِهِ وَ الدُّعَاءَ وَ الِاسْتِغْفَارَ.
این استاد حوزه افزود: حضرت مهلتی برای نماز و دعا و طلب استغفار دارند. چرا که نزد حضرت از محبوبیت بالایی نزد خداوند برخوردارند.
وی بیان داشت: این امور وسیله تقرب بیشتر در ساعات پایانی زندگی بوده ضمن اینکه از جنبه تربیتی برای اصحاب در آن زمان و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام برای همیشه حائز اهمیت است.
عبداللهی تاکید کرد: درس های عاشورا و شخصیت اباعبدالله باید برای نسل جوان بیان شود تا از آن درس بگیرند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha