دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه/حجت الاسلام رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: قریب ۴۰۰۰ درس توسط اساتید در سامانه انجام شده است و برای طلاب نیز در آینده نزدیک باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ۱۴۰۲ـ ۱۴۰۱ که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگوار سالار شهیدان حضرت سید الشهدا(ع)، در بیان سال تحصیلی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امسال در سال جدید حوزه های علمیه وضعیت به گونه ای است که برنامه ها حضوری شده و ما امتحانات را در قم و سراسر کشور حضوری برگزار کردیم.

وی افزود: درس ها و برنامه ها نیز حضوری خواهند بود و انتخاب درس ها برای طلاب در پیشخوان حوزه انتخاب خواهد شد، ولی فعلا این امکان نیست، البته انتخاب درس ها توسط اساتید انجام شده است و قریب ۴۰۰۰ درس توسط اساتید انتخاب شده است و برای طلاب نیز در آینده نزدیک باز خواهد شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بیان برنامه اصلاح محدوده های دروس، خاطرنشان ساخت: اصلاح محدوده‌ها به گونه ای است که می شود همان برنامه گذشته را انتخاب کرد و برنامه سابق در دل طرح جدید هست و اینکه استاد چگونه رسائل و مکاسب را تدریس کند کاملا اختیاری است و تاکید داریم که اگر می‌توانند تمام محدوده‌ها را بخوانند. البته این پرونده باز و آزمایشی است و منتظر نظرات اصلاحی و تکمیلی اساتید هستیم. و تاکید بر تحفظ منابع اصلی است؛ رسائل و کفایه در جای خود باقی است و تحفظ ساحت ها در برنامه موجود می باشد و در هر بخشی هم امتحان جدا خواهد داشت و این برای سطح ۲ و سطح ۳ می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد با تاکید بر این که چیزی بر واحدهای آموزشی افزوده نشده و ۱۲ فقه و ۱۲ اصول همچنان برای طلاب سطح دوم و سوم در نظر گرفته شده است و آن ساعات و عناوین همچنان سر جای خود محفوظ است گفت: به عنوان پیشنهادی با قید اختیاری و آزمایشی بودن برای برخی، اصول و فقه در حد یک عنوان و یا دو عنوان جدید ارایه شد و اختیاری بودن و آزمایشی بودن و قابلیت اجرای همین برنامه موجود در دل این طرح از موارد ذکر شده می باشد.

آیت الله ناصری حق بزرگی بر گردن حوزه های علمیه دارد

وی ابراز داشت: خرسندم که آغاز سال تحصیلی در جوار حضرت معصومه علیها السلام برگزار می شود و گرامی میداریم یاد و خاطره عالمان گذشته و یاد شهدای پر افتخار مدافع حرم و شهدای از تبار روحانیت و یاد اساتید گذشته در دوران کرونا که از دست رفته اند و یاد کنیم از معلم اخلاق عالم ربانی آیت الله ناصری که حق بزرگی در گردن حوزه های علمیه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha