یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد حسینی

حوزه/ حسینی با اشاره به سیاست‌های دولت در حمایت از طرح جوانی جمعیت، ابراز کرد: یکی از جلوه‌های طرح جوانی جمعیت در حوزه دانشگاه‌ها، توسعه خوابگاه‌های متأهلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید محمد حسینی امروز در جلسه نشست روسای دانشگاه و نخبگان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، اظهار داشت: دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی حمایت می‌کند و طبق سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در هر استانی حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ابراز کرد: دولت با اتکا به منویات مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها را پشتوانه علمی خود می‌داند و پشت طرح‌ها و برنامه‌های مختلف دولت، طرح‌های پژوهشی و علمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، برنامه هفتم توسعه بر اساس مسئله محوری تدوین‌شده و به‌زودی پس از تصویب در مجلس تشخیص مصلحت نظام به دولت ابلاغ خواهد شد، افزود: دولت توجه و حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و از ابتدای سال جاری در این عرصه نمودهای مختلفی را شاهد بودیم.

حسینی اهمیت حمایت از نخبگان را مورداشاره قرارداد و یادآور شد: همچنین دولت با همگرایی مطلوبی که با حوزه علمیه داشته، نسبت به تقویت و توسعه علوم انسانی و اسلامی نگاه مثبتی دارد.

وی با اشاره به برخی از میراث‌های دولت گذشته و موضوع کسری بودجه دولت، اذعان کرد: دولت هرماه 15 هزار میلیارد تومان برای تسویه اوراق خزانه دولت سابق پرداخت می‌کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: با وجود این  با افزایش درآمدهای کشور از محل صادرات نفت و صادرات محصولات غیرنفتی، امید می‌رود وضعیت عمومی جامعه بهبود یابد.

وی در ادامه نسبت به بررسی و حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه غیرانتفاعی، توجه به پژوهش‌های دانشگاهی در آسیب‌های اجتماعی و اصلاح برخی آیین‌نامه‌های دانشگاهی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به سیاست‌های دولت در حمایت از طرح جوانی جمعیت، ابراز کرد: یکی از جلوه‌های طرح جوانی جمعیت در حوزه دانشگاه‌ها، توسعه خوابگاه‌های متأهلی است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha