چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیروهای نظامی، امنیتی، سپاه و بسیج عامل اقتدار نظام و افتخار ملت و کشور در مواجهه با ناامنی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای نظامی و امنیتی نقش بازدارنده برعهده دارند و از آنان در حوادث اخیر به خاطر کمک به برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: ملت ایران همواره به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود پایبند هستند و به هیچ عنوان از مسیری که امام راحل برایشان ترسیم کرده، خارج نمی‌شوند.

امام جمعه اراک گفت: اگر در مقابل اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم عمومی، ادب می‌شود و برخورد حکیمانه صورت می‌گیرد، دستور اسلام است، اما صبر مردان خدا حدی دارد و نباید اجازه داد مشکلاتی پیش آید.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای علیه ایران اسلامی برنامه تهیه می‌کنند و برخی افراد خودفروخته از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ممکن است در همه جای دنیا حادثه‌ای رخ دهد، اما دشمنان همه چیز را بسیج کرده‌اند و تلاش می‌کنند از همه نیروهای امنیتی کشور انتقام بگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اگر نیروهای امنیتی نباشند و پوشش امنیتی در کشور نباشد، دشمنان به ما رحم نمی‌کنند، بنابراین باید همواره قدردان نیروهای نظامی و امنیتی باشیم.

امام جمعه اراک گفت: در سایر کشورها، هر اتفاقی رخ می‌دهد، آب از آب تکان نمی‌خورد، خانم خبرنگار در فلسطین شهید می‌شود و فعال سیاسی، خاشقچی با آن وضعیت کشته می‌شود، اما هیچ واکنشی نسبت به این اتفاقات روی نمی‌دهد، در حالی که در جمهوری اسلامی اگر ناخواسته اتفاقی روی می‌دهد که ابعاد آن هم در حال پیگیری است، همه نوع هجمه ناجوانمردانه شکل می‌گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد: موضوع اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد، در اغتشاشات روزهای گذشته برخی افراد قصد تخریب اموال عمومی و آسیب زدن به نیروهای نظامی و امنیتی داشتند که انتظار برخورد قاطعانه با آنها را داریم.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی اکنون به دانشگاهی تبدیل شده که دفاع، امنیت، بصیرت، صبر و مقاومت را به همه آزادگان جهان ارائه می‌دهد.

امام جمعه اراک در ادامه گفت: رویدادهای عضویت ایران در شانگهای، سخنرانی رییس جمهوری در نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل از دیگر رویدادهایی بود که در هفته گذشته شکل گرفت که تمامی این مسائل بیانگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جامعه جهانی است.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: کشور حوادث بزرگی در هفته گذشته پشت سرگذاشت که مهمترین آن پیاده روی اربعین بود که با عظمت و با کمترین مشکل برگزار شد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس نمادی از فرهنگ عاشورا است و در واقع رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس راه عاشورا را طی کردند.

امام جمعه اراک گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از بخش کوچکی از حماسه عظیم حسینی است و در طول سال‌های گذشته هر کجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو و روش خود قرار دادیم، به دستاوردهای بسیاری رسیدیم و این الگوپذیری باید در گام دوم دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha