پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره شعار زن؛ زندگی؛ آزادی نوشت: واقعیت این است که دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی می‌خواهند زن و زندگی را با برهنگی و هنرنمائی غیر اخلاقی به تباهی بکشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کعبی عضو خبرگان رهبری در یادداشتی آورده است: شعار(زن؛ زندگی؛ آزادی) هنرمندانه و زیبا و جذاب و فریبنده است. در این شعار سخن حق‌مدارانه با رویکرد باطل و دام شیطانی آمیخته شده است. واقعیت این است که دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی؛ می خواهند زن و زندگی را با برهنگی و هنرنمائی غیراخلاقی و با بر افروختن هیجانات و احساسات منفی و هویت سازی های جعلی به تباهی بکشند.

در اسلام؛ عزت و منزلت و کرامت زن در پرتو ایمان و خانواده بنیادی و احیای فطرت و مهر و رحمت و عفت و عقلانیت و ایفای نقش سازنده و حضور موثر در همه عرصه های زندگی تامین می شود. زن دانا و پویا و توانا و تراز انقلاب اسلامی نماد زندگی پاک و ازادی واقعی و پاکی و شایستگی و هنرمندی و برازندگی است.

استعداد و توانمندی فطری زن در مسیر رشد در بستر خانواده اصیل و پایدار شکوفا می شود. و کرامت زنان با رویکرد راهبردی و برنامه ای و تحول گرا در آموزش و پرورش در پرتو علم و ایمان تجلی می یابد. و زنان زینبی با فرهنگ صبر و ایثار و مقاومت؛ ضعف را به قدرت و تهدید را به فرصت تبدیل می نمایند.

زنان کارآمد با حضور در میدان کار و تلاش با ظرافت و هنرمندی و ویژگی های منحصر به فرد به زندگی معنی می دهند. و با هنر متعهد و شادابی و نشاط اجتماعی به مدیریت هوشمندانه هیجانات و احساسات می پردازند.

عباس کعبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    با عرض سلام و خسته نباشید . بعضی اقایان تصور میکنند اگر با زور همه خانمها را باحجاب کردند خداوند خوشحال میشود . چه کسی را میخواهید فریب دهید ؟ خدا را ؟ فرض کنید پیغمبر (ص) با زور شمشیر همه را مجبور میکرد مسلمان شوند ، این اسلام و مسلمانی به چه درد میخورد ؟ همان ابوسفیان و معاویه و .. هم که لطف و رحمت پیغمبر باعث شد مسلمان شوند به درد اسلام خوردند ؟ مگر خدا سیاه لشکر مسلمان ظاهری میخواهد ؟ خداوند بنده صادق و راستگو و آگاه میخواهد نه ریاکار و دروغگو . چرا این مطلب ساده را آقایان نمیفهمند ؟ آقایان باور بفرمایید این حرفهایی که میزنید و مطالبی که چهل سال است تبلیغ میکنید به ضرر اسلام است . نمی بینید ؟ کجاست مرتضی مطهری که بر سرتان فریاد بزند ؟ مگر دانشجویان دختر با مینی ژوپ در کلاسش حاضر نمیشدند ؟ مگر همان دخترها بعدها انقلابی ترین دخترها نشدند ؟ آقایان باور بفرمایید اسلامی که بخواهد با زور پیاده شود به ضد اسلام تبدیل میشود و ما امروز در جامعه ثمره اسلام زوری شما را میبینیم . آقایان چهل سال است میخواهند با زور ، ظاهر جامعه را اسلامی کنند . عجب کار بیهوده ای . شما باطنش را هم خراب کرده اید چه برسد به ظاهرش . میدانم این مطلب را منتشر نمیکنید ولی باور بفرمایید خسته شده ایم . یک حرف آگاهانه و خردمندانه از اقایان در نمی اید . جامعه هر روز با دین و مذهب بیگانه تر میشود و این اقایان فقط جلوی پایشان را میبینند . یا حق
    • بهاره IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 0
      زور کجا بود اگر زور بالا سر این ملت بود روزگارمون اینطوری نبود این همه زن بی حجاب را نمیبینی که ادعاهای پوچ میبافی
    • . IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 0
      شما حجاب رو با اعتقادات مقایسه کردید، و نقطه اشتباه شما از این جا شروع می شود، اعتقادات اکراه بردار نیست، اما بحث حجاب به معنای مسلمان کردن نیست، بی حجابی و کم حجابی یعنی تحریک نابجای غریزه جنسی دیگران، برای دیگران حق سلامت دیداری قایل نیستید؟ قبول ندارید، مردم حق دارند، بالاجبار با صحنه های محرک مواجه نشوند؟ سوء استفاده از اندامهای جنسی و حساسیت های غریزی مصداق آزادی مشروع است؟ عامل خودارضایی جوانان ناتوان از ازدواج شدن منطقی است؟ این فهم این مطالب نیاز به چهل نیست، اما ...
  • مهدیا IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    در دین اجباری نیست کسی نمی خواهد با زور کسی را مسلمان کند مسلمان بودن لیاقت می خواهد خیلی باید تلاش کنیم تا جزو مسلمانان واقعی باشیم ولی حتی اگر مسلمان نیستند باید به قانون جامعه اسلامی که حجاب داشتن هست احترام بگذارند.من یک زن از این جامعه هستم ومثل من هزاران نفر هست ما دوست داریم در یک جامعه با حجاب زندگی کنیم.