دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هفته وحدت

حجت الاسلام ابطحی شکست وحدت اسلامی را روز عزای امت اسلامی بیان کرد و گفت: روزی که این وحدت و انسجام از ملت ما گرفته شود و دشمن بتواند آن را از بین ببرد، روز عزای مسلمین است.

حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به نقش وحدت آفرین نبی اکرم(ص) در انسجام و وحدت امت اسلامی اظهار داشت: اگر چنانچه ما در آیات نورانی قرآن توجه داشته باشیم، می بینیم که خدای عالم وجود مقدس رسول الله(ص) را به عنوان محور وحدت برای همه اهل عالم و حتی همه ادیان معرفی می کند.

وی با بیان اینکه صفات و تعاریفی که قرآن کریم نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) دارد، جامعیت شخصیت رسول الله(ص) را برای ما تبیین می کند، افزود: در کنار آن قرآن کریم می فرماید قبل از آمدن پیامبر با هم دشمن بودید، اما پیامبر آمد «فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ» یعنی بین شما وحدت و انسجام به وجود آورد ، هم چنان که پیش از این که اسلام بیاید با هم دشمن بودید و خونریزی ها می کردید و این وجود مقدس رسول الله(ص) بود که محور وحدت شدند .

کارشناس مذهبی قرار دادن ایام ولادت نبی اکرم(ص) به عنوان هفته وحدت را از اقدامات به جای معمار کبیر انقلاب بیان کرد و گفت: وجود مقدس پیغمبر گرامی اسلام(ص) محوریت عالم وجود و محوریت مسلمانان است و بر همین اساس بود که امام راحل موضوع هفته وحدت را عنوان کردند و بحمدالله هر چه از آن زمان گذشته، این محوریت روز به روز رنگ بیشتری در بین جامعه اسلامی یافته است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ها و اعیاد و جشن هایی که در مناطق مختلف به خصوص در یمن و آن اجتماع عظیمی را که می بینیم و یا جشن ها و برنامه های برادران اهل سنت و شیعه در ایران، همگی بر مبنا و محور ولادت پیامبر گرامی اسلام برگزار می شود، لذا پیغمبر اکرم(ص) مایه وحدت برای ما است.

ابطحی با تأکید بر اتحاد بین مذاهب و فرق اسلامی مختلف در کشور بر محور وجود مقدس رسول خدا(ص) تصریح کرد: در کشور ما با توجه به این که مذاهب و فرق مختلفی وجود دارد از اول انقلاب تاکنون آن چه که موجب پیروزی انقلاب شد، وحدت بین ملت ایران و وحدت میان شیعه و سنی بود.

وی اضافه کرد: در غائله اخیر کردستان و سیستان و بلوچستان همین وحدت در باطل کردن نقشه ‌های دشمنان برای تشدید اغتشاشات کارساز بود، علمای شیعه و علمای اهل سنت روی وحدت، انسجام و یگانگی و برادری تاکید داشتند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: آن چه که امروز دشمن هدف قرار داده است، ازبین بردن وحدت ملت ایران است، ملت ایران تا زمانی که متحد هستند و اتحاد و انسجام دارند و دست آنها در دست یکدیگر بوده و تابع رهبر انقلاب باشند، در همه جبهه ها در مقابل تمامی برنامه های دشمنان موفق هستند.

ابطحی شکست وحدت اسلامی را روز عزای امت اسلامی بیان کرد و افزود: آن روزی برای ما روز عزا است که این وحدت و انسجام از ملت ما گرفته شود و دشمن بتواند این وحدت و انسجام را سست کند و از بین ببرد، لذا با همه وجود باید تلاش کنیم تمامی اقشار جامعه و تمامی احزاب و جریان های سیاسی و حتی افرادی که نسبت به مسائل بی تفاوت هستند، این وحدت را حفظ نمایند.

وی اضافه کرد: ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی اسلام آسیب ببیند، همه ما غرق خواهیم شد و امروز ناخدای این کشتی، رهبر انقلاب است، بر محور وحدت، ما می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم و آنچه که امروز دشمن هدف قرار داده از بین بردن وحدت کشور تحت عنوان تجزیه کشور است.

کارشناس مذهبی با بیان این که تجزیه کشور از اهداف دشمنان است گفت: آن زمانی دشمن می تواند به اهداف خود برسد که بتواند این وحدت را باتشدید اختلافات، نفرت ها و کینه توزی ها به هم بزند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha