دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درچه

حجت الاسلام شریفیان در نشست «فرصت ها و تهدیدهای طلبگی در دنیای معاصر» بر ضرورت آشنایی طلاب با تاریخ حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی شریفیان پیش از ظهر امروز در جلسه ای که به همت معاونت تهذیب و تبلیغ مدرسه آیت الله درچه ای (ره) اصفهان با موضوع «فرصت ها و تهدیدهای طلبگی در دنیای معاصر» برگزار شد،اظهار کرد: از تأسیس حوزه علمیه قم توسط آیت الله حائری یزدی بیش از صد سال می گذرد؛ امری که در اینجا ضروری به نظر می رسد این است که باید یک ارزیابی مستمر از عملکرد حوزه علمیه تا به امروز صورت بگیرد تا منجر به رشد حوزه شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای حوزه علمیه فراهم کرده که با این وجود مسئولیت حوزه نیز دوچندان می شود، البته در کنار چنین فرصتی چند تهدید هم وجود دارد که اگر به آن ها توجه نشود نتیجه اش مطلوب نخواهد بود.

حجت الاسلام شریفیان عنوان کرد: زمانی یک طلبه می تواند رسالت دینی حوزوی خود را انجام دهد که دچار از خود بیگانگی نشده باشد، چرا که از خودبیگانگی شامل سه قسم از خودبیگانگی فردی، دینی و صنفی است و هر یک از این اقسام می تواند مانعی بر سر راه طلبه ایجاد کند.

استاد حوزه ادامه داد: بنابر فرمایش شهید مطهری، آشنایی با تاریخ حوزه و همچنین اسلام شناسی راهکاری است که با کمک آن می توان خود را کشف کرد و پس از آن بر مشکل از خود بیگانگی فائق آمد.

کارشناس دینی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: اگر فردی بخواهد در مسئولیتی که بر عهده‌ی او نهاده شده موفق باشد باید ضمن بهره مندی از تخصص کافی، حتما با اهل فن مشورت نماید، تنها در این صورت است که می تواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.

طلاب با تاریخ حوزه آشنا شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha