دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مردم ایران خیانت‌های کومله و دمکرات را فراموش نکرده است، اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ جنایات این دو جریان تکفیری و تروریستی نام بشریت را شرمنده کرده بود و موجب شگفتی است که این‌ها امروز دم از آزادی و زندگی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام مهدی عباسعلی‌پور استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، شب گذشته در مراسم شب ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه‌ خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها دو اسباب عقل و پیامبران را قرار داده است، اظهار داشت: برای رسیدن انسان به کمال حقیقی خداوند راهنمای باطنی یعنی عقل و راهنمایی ظاهری، پیامبران را قرار داده و هیچ زمانی زمین خداوند از حجت الهی خالی نبوده است.

وی افزود: هر آن‌چه که انبیا بیان کرده‌اند، مطابق عقل می‌باشد و محال است فرمایشی از پیامبران بیان شود که مخالف عقل باشد.

استاد حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: صدها هزار دستور در دین اسلام وجود دارد که هیچ کدام از این‌ها خلاف عقل نیست و هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند فرمایش نبی اکرم(ص) را رد کند.

وی گفت: بسیاری از دستورات اسلام و سفارشات پیامبر اکرم(ص) که ‌در مورد مسائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بیان شده، کاملا مطابق عقل است و اینکه اسلام مبغوض‌ترین حلال‌ را طلاق عنوان می‌کند، برای استحکام خانواده‌ها بوده و امروز بشر هر اندازه از فرامین الهی انبیا دور شود، دچار گرفتاری خواهد شد.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور با تاکید بر این که حفظ آبروی مسلمان و انسان‌ها یکی از مهم‌ترین سفارشات پیامبر(ص) است، افزود: دین اسلام برای انسان‌ها احترام قائل است و هر گونه هتاکی به انسان و بردن آبروی او را حرام می‌داند، تا جایی که حرمت مؤمن را بالاتر از کعبه عنوان می‌کند و لذا پیامبر اسلام(ص) به عنوان اشرف انبیا هر آنچه بیان کرده برای تعالی بشر و مطابق فطرت است.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که هر کس در جهت خدمت به دین او تلاش کند، پروردگار نیز او را یاری خواهد کرد و هیچ حرکتی در راه خدا در این عالم بی‌جواب نخواهد بود، بنابراین همه ما وظیفه داریم اسلام را یاری کنیم.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: بعد از حادثه کربلا برخی‌ها تصور می‌کردند که کار اسلام و اهل بیت(ع) تمام شده و دیگر خبری از آل محمد نخواهد بود، اما پس از شهادت امام حسین(ع) و یاری دین الهی توسط حضرت، خداوند کاری کرد که نام سیدالشهدا(ع) تا قیام قیامت در عالم باقی ماند و امروز می‌بینیم بعد از ۱۴۰۰ سال، ۲۲ میلیون نفر از گوشه و کنار جهان به پیاده روی اربعین می‌روند و از شاهان و کاخ‌های آن‌ها خبری نیست اما نشانه‌های الهی سیدالشهدا(ع) باقی است.

وی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: داعش که دست ساز دشمنان خونین اسلام بود، با حرم حضرت زینب(س) ۵۰۰ متر فاصله داشت و وضعیت داعش را در عراق و سوریه همه مشاهده کردند و دیدند که چه جنایاتی را مرتکب شد و چگونه قبور اصحاب رسول الله و آثار اسلامی را ویران کردند و بنا داشتند سه مرقد حضرت زینب(س)، سیدالشهدا(ع) و امام علی(ع) را از بین ببرند، اما سپاه قدس و سردار سلیمانی، ناموس امام علی(ع) را از دست گروه‌های تروریستی نجات داد و امروز خداوند به ملت ایران به خاطر تلاش به جهت تعالی دین الهی نظر دارد.

حجت‌الاسلام عباسعلی‌پور افزود: کسانی که اغتشاشات را مدیریت می‌کنند، همان‌هایی هستند که پشت داعش در آمدند تا قبور اهل بیت(ع) را ویران کنند و امروز از عده‌ای می‌خواهند وارد میدان شوند و کسانی را که از حرم اهل بیت(ع) محافظت کردند، مورد هدف قرار دهند و اگر انسان توجه نکند گرفتار شیاطین خواهد شد.

وی افزود: مردم ایران خیانت‌های کومله و دمکرات را فراموش نکرده است، اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ جنایات این دو جریان تکفیری و تروریستی نام بشریت را شرمنده کرده بود و موجب شگفتی است که این‌ها امروز دم از آزادی و زندگی می‌زنند.

وی یادآور شد: انسان گاهی فریب خورده و از کشتی سیدالشهدا(ع) پیاده و سوار کشتی معاویه می‌شود و لذا امروز باید بسیار مراقب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha