شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بررسی مسأله حجاب در شبکه تلویزیونی پرو
بررسی مسأله حجاب در شبکه تلویزیونی پرو

حوزه/ شبکه تلویزیونی Canal N کشور پرو با دعوت از شیخ احمد حامد، یکی از کارشناسان اسلامی این کشور، به تجزیه و تحلیل مسأله حجاب از دیدگاه اسلام پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، شبکه تلویزیونی Canal N پرو، در برنامه‌ای با عنوان Enfoques Cruxados با دعوت از شیخ احمد حامد، یکی از کارشناسان اسلامی این کشور، به تجزیه و تحلیل مسأله حجاب از دیدگاه اسلام و با محوریت مسائل رخ داده در ایران، پرداخت.

شیخ احمد در این گفت‌وگو با بیان اینکه حجاب اختصاصی به اسلام ندارد و در تمام ادیان الهی از جمله یهودیت و مسیحیت نیز وجود داشته است، تصریح کرد: تمام تصاویری که از حضرت مریم ارائه می‌شود همگی با پوشش و حجاب است که این نشان می‌دهد حجاب در دین مسیحیت نیز وجود داشته است.

این کارشناس اسلامی تأکید کرد: حجاب تنها یک دستور و یک وظیفه اجباری نبوده و اسلام هیچ‌کس را مجبور به پوشش حجاب بدون رضایت و پذیرش قلبی نکرده است، بلکه زنان مسلمان به دلیل اینکه خداوند دستور داده که نوع پوششان چنین باشد، برای اطاعت از امر الهی حجاب را انتخاب کرده‌اند.

وی در تبیین فلسفه تشریع حجاب اظهار داشت: اسلام برای اینکه به زن ارزش دهد و او را در مقابل تجاوزها و خشونت‌ها محافظت کند، حجاب را برای آنها واجب کرده است.

شیخ احمد بیان داشت: اگر خطایی در برخورد با زنان صورت گیرد، نباید مسئولیت آن را بر عهده اسلام و حجاب بگذاریم، بلکه تقصیر متوجه کسانی است که در رفتار خود دچار خطا شده‌اند. اسلام و احکام آن کامل هستند اما مسلمانان کامل نیستند و باید بین این دو تفکیک قائل شویم. در کشورهای غیرمسلمان کودکان بسیاری خارج از چارچوب ازدواج به دنیا می‌آیند و به حال خود رها می‌شوند. آیا می‌توان گفت این معضل اجتماعی تقصیر مسیحیت است؟ خیر، بلکه ناشی از فرهنگ اشتباه این جوامع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha